خبرگزاری کار ایران

طی روزهای ۵ و ۶ خرداد؛

اولین همایش زبان محلی در کاشان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۷۶۲

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری همایش «ویر و وار» با موضوع زبان محلی در روزهای 5 و 6 خرداد ماه 1395 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  درکاشان، مصطفی جوادی مقدم با اعلام این خبر افزود: زبان و گویش محلی در هر منطقه بخشی از هویت آن را تشکیل می‌دهد که حفظش برای تداوم ماهیت آنجا، الزامی است و منطقه فرهنگی کاشان با توجه به گستردگی و داشتن شهر و روستاهای مختلف، دارای گویش‌های محلی متنوعی است.

مصطفی جوادی مقدم با اشاره به اینکه شعر یکی از عناصری است که در انتقال صحیح فرهنگ نقش مؤثری دارد و هنگامی که شعری با عناصر فرهنگی مانند زبان ترکیب شود، قدرت و دامنه نفوذ آن افزایش می یابد، افزود: اولین همایش زبان محلی در 2 بخش و 2 روز متوالی، در پنجم و ششم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت :اولین برنامه این همایش نشست علمی است که در تاریخ 5 خرداد 95 در ساعت 9:30 الی 12:30 در دانشگاه کاشان برگزار می شود و در این نشست سخنرانی و کتابشناسی با موضوع زبان های محلی توسط پژوهشگران و محققان انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد : شب شعر و مراسم تقدیر از برگزیدگان و پژوهشگران این همایش در تاریخ 6 خرداد 95 در ساعت 16:30 الی 20 در شهر جوشقان قالی تالار خاتون برگزار خواهد شد.

 جوادی مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود : به منظور حمایت از پژوهشگران این حوزه، 6 عنوان کتاب که توسط محققین بومی هر منطقه نوشته شده است، انتخاب شده و از هر کدام 100 جلد خریداری گردیده تا به عنوان بسته های هدیه به مدعوین تقدیم گردد.

مصطفی جوادی مقدم خاطر نشان کرداین برنامه با همکاری شهرداری جوشقان قالی، دانشگاه کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، بخشداری کاشان و بنیاد فرهنگ کاشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز