خبرگزاری کار ایران

فردا صبح

شهرداری کاشان میزبان تور رالی خانوادگی جام جاده ابریشم است

شهرداری کاشان فردا صبح پنج‌شنبه ششم خرداد میزبان تور رالی خانوادگی جام جاده ابریشم از قزوین-تهران -کاشان و بالعکس است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان، مدیر مرکزارتباطات وامور بین الملل شهرداری کاشان  گفت: حرکت تور رالی قزوین - کاشان ساعت 8 صبح فردا پنج‌شنبه ششم خرداد با هدف بازدید و معرفی کاروانسراهای مسیر جاده ابریشم در آستانه اجلاس بین المللی شهرداران راه ابریشم که شهریور ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود از مقابل عمارت تاریخی شهرداری قزوین به طرف کاشان آغاز می شود.

محمد علی فرجی افزود: هجیب در بویین‌زهرا و محمدآباد در جاده بویین‌زهرا ، کاروانسرای عباسی شهر ابوزیدآباد و سعدالسلطنه در قزوین تعدادی از کاراونسراهای مورد بازدید توررالی در مسیر است.

وی تصریح کرد: 140نفر در قالب 50دستگاه خودرو رالی و غیر آن شامل پژو، سمند و پراید از استان های قزوین، تهران، سمنان، البرز، گلستان، خوزستان، مازندران، گیلان، زنجان، همدان و آذربایجان شرقی در این تور رالی رقابت می‌کنند.

به‌گفته‌وی،شرکت کنندگان در این توررالی مسیر قزوین، کرج ، قم تا کاشان را طی می‌کنند و پس از اقامت در کاروانسرای عباسی شهر ابوزیدآباد و بهره‌مندی از برنامه‌های علمی و تفریحی ساعت 9 صبح روز جمعه  7 خرداد به طرف قزوین حرکت می‌کنند و تور رالی را مقابل کاروانسرای سعدالسلطنه در این استان  به پایان می رسانند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان،اظهارداشت: توررالی خانوادگی قزوین- کاشان پس از ورود به کاشان ساعت 14 تا 16 از باغ تاریخی فین در این شهرستان بازدید  و پس از آن به طرف کارونسرای عباسی شهر ابوزیدآباد حرکت می‌کند.

فرجی افزود: شرکت کنندگان ساعت 17 پنج‌شنبه ششم خرداد در این کارونسرا اسکان می‌یابند و از برنامه‌های رصد ستاره گان در شب جمعه، شترسواری، سافاری آفرود در رمل و پذیرایی با چای آتشی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: تور رالی خانوادگی جام جاده ابریشم از قزوین-تهران -کاشان و بالعکس ساعت 9 صبح جمعه هفتم خرداد با حرکت از کارونسرای عباسی شهر ابوزیدآباد به طرف کاروانسرای سعدالسلطنه در استان قزوین به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است: جادهٔ ابریشم یا راه ابریشم شبکهٔ راه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌داد؛ مسیری که تا سدهٔ پانزدهم میلادی به‌مدت ۱۷۰۰ سال، بزرگ‌ترین شبکهٔ بازرگانی دنیا بود.

نخستین کسی که نام راه ابریشم را در سال ۱۸۷۷ میلادی، برای این مسیرها برگزید، جغرافی‌دان آلمانی فردیناند ریختوفن بود که به سبب حمل ابریشم چین از این راه به دریای مدیترانه و مناطق گوناگون دیگر بین راه این نام را برای آن برگزید.

کد خبر : ۳۷۴۵۲۵