خبرگزاری کار ایران

پیام آیت الله مظاهری به کنگره ملی حضرت محمدهلال بن علی(ع)

امامزاده هلال بن علی کانون اظهار محبت و مودّت اهل ایمان به آستان عترت طاهره است

آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در پیامی به نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع)، حرم این امامزاده را کانون اظهار محبت و مودّت اهل ایمان به آستان عترت طاهره و جایگاهی برای توسل به ذیل عنایات آن حضرات دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان متن پیام که در آیین اختتامیه این کنگره توسط حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در حرم هلال بن علی(ع) قرائت شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه ، این همایش گرامی ، به منظور اداء احترام و تعظیم به آستان مبارک حضرت محمد هلال بن علی علیه السلام برگزار شده است ، لازم می دانم از همه متصدیان این برنامه مذهبی و فرهنگی تقدیر و تشکر نمایم .

بی تردید بقاع منوره دودمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مصادیق بارز بیوت الهی است که در آنها ذکر و یاد خداوند متعال ، مایه ی آرامش دل ها و صفای روح مؤمنان و ارادتمندان ساحت مقدس نبوّت و ولایت است .

بارگاه مطهر جناب محمدهلال بن علی علیه السلام نیز همانند گوهری تابناک در منطقه کویر مرکزی ایران ، فضایی معنوی را در آن سامان پدید آورده است و کانون اظهار محبت و مودّت اهل ایمان به آستان عترت طاهره و جایگاهی برای توسل به ذیل عنایات آن حضرات و توجه به جانب حضرت حق متعال است. حقیقتا باید خداوند سبحان را به سبب وجود این گونه بقاع متبرکه در کشور اسلامی ایران شکرگذارباشیم .

نکته ای که تاکید برآن را در وهله ی اول برای توجه خدمتگذاران این آستان مطهر و نیز سایر مزارات منوره ضروری می شماریم ، آن است که از فضای معنوی و روحانی این بقاع متبرک که به سبب ارادت و اعتقادات قلبی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در طول چهارده قرن تا به امروز پدید آمده است و بسیاری از آنها و از جمله همین بقعه منوره ی حضرت محمد هلال بن علی علیه السلام با ذوق و هنر سرشار ایرانی ، به آینه تمام نمای هنر اصیل اسلامی و ایرانی هم تبدیل گردیده است ، باید حداکثر بهره برداری به منظور ارتقای فرهنگی و معنوی زائران و مجاوران به عمل آید و از حضور اهل ایمان که آن فضا، دل ها و جان هایشان آماده تر از سایر اوقات برای دریافت حقایق و معنویات است،به نحو احسن استفاده شود تا این زیارت آنان با دستاورد معرفت و بصیرت و تصفیه روح همراه گردد و این بهترین و والا ترین مسؤویتی است که متولیان و خادمان این بقاع مذهبی برعهده دارند.

بی تردید فلسفه اصلی برپا داشتن این مزارات و آستان ها ،همین است که علاوه برحفظ یاد ونام عترت طاهره (علیهم السلام)،سیره و مرام آنان گسترش و تعمیق یابد و در پرتوی انوار تابناک آنان ، پیروانشان، دل و روح خود را تهذیب نمایند و به صفای روحانی و معنوی در سایه یک زندگی اخلاقی و انسانی نائل شوند و روشن است دستیابی به چنین امر با اهمیتی جز از طریق تعلیم و معرفت افزایی و فرهنگ سازی و تحکیم و توسعه بنیان های معرفتی و فرهنگی ، امکان پذیر نخواهد بود.

قبور مطهر و بقای امامزادگان عظیم القدر ، جایگاه حقیقی آموزش اخلاق و معنویت و تعلیم دین و معرفت و فرهنگ سازی برای یک زندگی اخلاقی سرشار از صداقت و پاکی و صفای درون است و همگان باید به این ظرفیت عظیم و با اهمیت، توجه داشته باشند و خصوصا متولیان و متصدیان امر ، به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه ، در این راستا به برنامه ریزی های دقیق و گسترده ، بیش از آنچه تاکنون بوده است ، بپردازند.

از خداوند سبحان تایید همه شما عزیزان و یاوران را در این مسر نورانی و روحانی مسئلت می کنم و به پیشگاه مبارک حضرت محمد هلال بن علی (علیهم السلام) عرض ارادت و اخلاص و تعظیم عرضه می دارم.

کد خبر : ۳۷۴۹۲۷