خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

فعالیت‌های عمرانی آستان محمد هلال بن علی از کیفیت بالایی خوردار است

مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فعالیت‌های عمرانی آستان مقدس محمد هلال بن علی از کیفیت بالایی خوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، ابراهیم سلیمانی، در حاشیه بازدید میدانی از فعالیت‌های عمرانی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وسازهای آستان مقدس از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع امامزادگان، خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های این آستان مقدس بر اساس طرح جامع انجام می‌پذیرد که با گذر زمان، به صورت تدریجی و فاز به فاز اجرا شده است.

سلیمانی افزود: لازم است با توجه به ظرفیت بالای این امامزاده عظیم الشان در پذیرش زائران، در طرح جامع آستان مقدس تغییراتی صورت بگیرد و امکانات رفاهی و جدیدی به آن الحاق شود.

وی تاکید کرد: با توجه به عدم وجود هتل و مسافرخانه در شهرستان آران و بیدگل، هیئت امنای آستان مقدس محمد هلال بن علی باید برای ایجاد زائرسرای نزدیک حرم تلاش نمایند تا جواب گوی زائران آن حضرت باشد.

وی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه  شهرستان در سیستم گرمایشی و سرمایشی حرم امام زاده محمد هلال بن علی نقشی ندارد و تمام این برنامه‌ها به عهده اداره کل اوقاف استان اصفهان است که براساس اعتبارات و با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه و گرمسیر بودن یا سردسیر بودن آن تصمیم‌گیری می‌کند.

مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به دفن اموات در برخی از امام زادگان و بروز  مشکلاتی در زمینه  ساخت‌وساز عمرانی حرم‌های مطهر، تصریح کرد: در امام زادگانی که تا به حال هیچ میتی دفن نشده، از این به بعد نیز هیچ‌گونه اجازه‌ای برای دفن جدید داده نخواهد شد و برای سایر امامزادگان هم سعی داریم قبر جدیدی ایجاد نشود و تلاش می‌کنیم قبرها تداخلی با ساخت‌و سازهای آینده حرم این امامزاده‌ها نداشته باشد.

وی با توجه به اینکه ایجاد قبرستان در هر شهری از وظایف شهرداری است تاکید کرد: به دلیل آن که مردم مومن شهرستان آران و بیدگل دوست دارند در کنار امام‌زادگان دفن شوند؛ سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان جهت احترام به اعتقادات مردم شهید پرور آران و بیدگل؛ اجازه دفن جدید را می‌دهد.

کد خبر : ۳۷۶۰۱۱