خبرگزاری کار ایران

در دهه تکریم مساجد صورت می‌گیرد؛

غبارروبی 100 مسجد آران و بیدگل برای استقبال از ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۴۹۶

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل از غبارروبی یکصد مسجد این شهرستان برای استقبال از ماه مبارک رمضان در طول دهه تکریم و بزرگداشت مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در طول دهه تکریم و بزرگداشت مساجد، یکصد مسجد این شهرستان برای استقبال از ماه رمضان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

وی افزود: این آیین با حضور نمازگزاران، هیات امنای مساجد، هیئات مذهبی مساجد و با محوریت ائمه جماعات مساجد برگزار می‌شود و تا 17 خردادماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات‌اسلامی آران و بیدگل خاطرنشان کرد:نظافت و شست‌وشوی مساجد، آذین‌بندی، ‌فضاسازی و آراسته سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، اهدای قرآن و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.

حجت‌الاسلام مردان افزود: نهادها و ادارات شهرستان نیز با توجه به مسؤولیت و عرصه خدمت‌رسانی خود در امور نظافت، بهداشت و غبارروبی با هیئت امنای مساجد همکاری می‌کنند.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل با تاکید بر استقلال مساجد از لحاظ کارکرد دینی خاطر نشان کرد: وظیفه نهادهای عمومی و دولتی مسؤول در حوزه مساجد، تقویت، تسهیل، ارائه مسیر و جهت دهی صحیح، تقویت وفاق و همدلی دینی، نظارت و پیشگیری از آسیب و انحرافات مذهبی بمنظور توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی است.

سمیع الله مردان، غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از ماه مبارک رمضان را یکی از سنت های شایسته تکریم در فرهنگ دینی و اخلاقی دانست و افزود: از نگاه حضرات معصومین(ع) مسجد نورانی‌ترین پایگاه بندگان صالح خداست، لذا به پاکیزگی، نظافت و غبارروبی از هر مکانی شایسته تر است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان اوج حضور فعال تر مردم در سنگر مقدس مسجد است و میزبان این خانه خداست و شایسته است که فضای مقدس مسجد از هر آلودگی مادی و معنوی پاک شود.

مردان در ادامه اظهار داشت: فضای آراسته، شاداب و با طراوت مساجد در طول سال به‌ویژه در ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه در جذب نسل جوان و نوجوان به فضاهای مذهبی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه در آیه 18 سوره مبارکه توبه، آبادانی مساجد از مصادیق اهل ایمان ذکر شده است، خاطر نشان کرد: آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن به‌عنوان خانه خدا و مکانی برای راز و نیاز بنده از مصادیق روشن آباد کردن مسجد است.

حجت‌الاسلام مردان، هرگونه کوتاهی در حفظ و پاکیزگی مسجد را بی احترامی به مقدس‌ترین مکان مذهبی دانست و تصریح کرد: قداست خانه خدا در هر کجا که باشد، به قدری است که پاکیزه نگه داشتن و غبارروبی و نظافت آن یک تکلیف اخلاقی و شرعی برای همه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز