خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

ابعاد شخصیت امام در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تحلیل شود

امام جمعه کاشان گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تحلیل ابعاد شخصیت امام است.

به گزارش خبرنگارایلنا در  کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با تسلیت 14 خردادماه سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به حوادث سال  42 و تعابیر مراجع تقلید نسبت به امام راحل گفت: پس از ارتحال آیت‌الله بروجردی نگرانی‌هایی نسبت به خلأ مرجعیت شیعه احساس می‌شد و این در حالی بود که امام هیچگاه خود برای رسیدن به منصب مرجعیت قدم برنداشت و از هر امری که بوی تبلیغاتی شدن بدهد پرهیز می‌کرد.

امام جمعه کاشان، در خصوص "روح‌الله" بودن امام راحل نیز بیان کرد: زمانی که این روح به کالبد افسرده ملت ایران دمیده شد جامعه خائف ایران متحول گشت و جرأت قیام یافت و پس از آن همین قدرت بود که جوانان را روانه جبهه‌های حق علیه باطل کرد.

نمازی تصریح کرد: امام راحل با منقرض کردن نظام شاهنشاهی 2 هزار و 500 ساله، نظامی توحیدی و اسلامی بر مبنای کتاب را جایگزین آن کرد و همه معادلات جهانی را برهم زد و این کاری بود که خداوند به دست روح‌الله انجام داد  

وی همچنین 14 خردادماه را یادآور حادثه مهم انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر نظام اسلامی دانست و گفت: زمانی که امام راحل در بیمارستان بستری بودند دشمنان اسلام از طریق رسانه‌های استکباری خود به تضعیف روحیه ملت می‌پرداختند و با ارائه تحلیل‌‌هایی منفی و ابراز خوشحالی پایان عمر امام را پایان انقلاب اسلامی می‌خواندند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با یادآوری جلسه انتخاب رهبر پس از ارتحال امام خمینی(ره) گفت: در نهایت جلسه انتخاب رهبر، خدای متعال افکار نمایندگان مجلس خبرگان را به سمت و سوی انتخاب مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای هدایت کرد و این معجزه و هدایتی الهی بود.

نمازی خاطرنشان کرد: در طول 27 سال دوران زعامت مقام معظم رهبری کشورمان با طوفان‌ها، حوادث، بحران‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی متعددی مواجه بوده اما سکاندار سفینه انقلاب با تکیه بر امداد الهی و یاری کردن امام عصر(عج)، این نظام را به بهترین وجه رهبری و هدایت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران به زعامت مقام معظم رهبری آسایش و آسودگی خواب راحت را از مستکبران سلب کرده است.

خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها، امتناع رژیم آل سعود از پذیرش حجاج ایرانی بیت‌الله‌الحرام را یادآور شد و عنوان کرد: همانطور که در صدر اسلام ابوجهل‌ها، ابوسفیان‌ها، بنی‌امیه‌ها و کفار قریش از ورود پیامبر و مسلمانان به مکه جلوگیری می‌کردند امروز رژیم آل سعود ملت ایران را از زیارت خانه خدا محروم می‌سازند.

نمازی همچنین با گرامیداشت 15 خردادماه، این قیام را نقطه عطفی در نهضت اسلامی ملت ایران قلمداد کرد و به تشریح اتفاقات تلخ این روز پرداخت.

کد خبر : ۳۷۷۴۱۵