خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان؛

نشست هم‌اندیشی اجرای طرح میز کتاب در مساجد کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۰۹۶

نشست هم اندیشی اجرای طرح میز کتاب یکی از طرح های ارسالی به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در مساجد ویژه ایام مبارک ماه رمضان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در ابتدای این نشست که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، مصطفی جوادی مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه کاشان سال گذشته 36 طرح به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران ارسال کرد و انتخاب کاشان جزو 15 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران در سال 94 اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن طرح هایی که سال گذشته ارائه شده و ارائه طرح های جدید امسال بتوانیم کاشان را به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 95  معرفی کنیم .

مصطفی جوادی مقدم با اشاره به اینکه طرح میز کتاب در مساجد یکی از طرح‌های ارسالی به دیبرخانه پایتخت کتاب ایران بوده است، اظهار داشت در این طرح یک کتاب توسط امام جماعت به نمازگران معرفی می شود و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تاکید کرد: اجرای طرح میز کتاب در مساجد نیاز به حمایت و همراهی ائمه جماعات و مدیران مسئول کانون مساجد دارد.

وی اهداف برگزاری این طرح را گسترش فرهنگ مطالعه اقشار مختلف مردم، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و معرفی کتاب های مفید و کاربردی بر شمرد.

در ادامه این جلسه دکتر جواد ناصح استاد دانشگاه فرهنگیان کاشان و دبیر اجرایی این طرح ضمن نحوه اجرای طرح میز کتاب گفت : با اجرای طرح میز مطالعه در دانشگاه فرهنگیان کاشان سرانه مطالعه دانشجویان شرکت کننده را از 5 درصد به 39 درصد افزایش داده است.

دکتر جواد ناصح افزود: این طرح درطول یک ترم تحصیلی اجرا شد و هر دانشجوی شرکت کننده در این طرح بین سه تا سیزده کتاب را در طول اجرای این طرح مطالعه کرد.

حجت الاسلام نوروززاده ضمن اعلام آمادگی جهت اجرای این طرح در مساجد دارای کتابخانه بیان کرد: اجرای طرح میز مطالعه نباید به صورت مقطعی باشد و این طرح باید در طول سال اجرا شود.

در ادامه این جلسه حجت السلام و المسلمین فرجی رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کاشان،حجت الاسلام و المسلمین نوروز زاده مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان،حجت السلام و المسلمین گلستانه دبیر محترم ستاد اقامه نماز و مشاور فرماندار شهرستان کاشان، تولیت مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان و مدیران مسئول کانون های کانون فرهنگی هنری پیشنهاداتی را در خصوص گسترش فرهنگ مطالعه و نحوه اجرای این طرح ارئه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز