خبرگزاری کار ایران

معاون فنی وعمرانی شهرداری کاشان:

پروژه‌های شهرداری کاشان 60 درصد پیشرفت فیریکی دارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان، از پیشرفت 60 درصدی پروژه‌های عمرانی شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مهیارگرانمهر در دویست‌وبیست‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان گفت:  165 پروژه عمرانی وخدماتی  با اعتباری  بالغ بر350 میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی افزود: از این تعداد پروژه 91 مورد ابنیه، 25 مورد راهسازی و 49 مورد آسفالت  بوده است.

وی ساختمان ستادی شهرداری کاشان، تقاطع غیر همسطح  مصلای  بقیه الله الاعظم کاشان، بلوار دانشگاه و بلوار حضرت زینب، بلوارامام خامنه‌ای، کمربندی کریمی طاهری را با پیشرفت 60 درصدی از مهمترین پروژه‌های شهرداری کاشان عنوان کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 60 درصد مطالبات این پروژه‌ها به پیمانکاران به صورت نقدی وغیر نقدی پرداخت شده است.

معاون عمرانی شهرداری کاشان اعتراضات بعضی از کارگران شرکت انصار مبنی بر عدم دریافت حقوق را سوال برانگیز دانست وگفت: از زمان انتصاب مدیر جدید مالی شهرداری کاشان بالغ بر 2 میلیارد تومان به شرکت انصار پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری پروژه‌های عمرانی شهرداری کاشان با استفاده از روش‌های مناقصه  بوده است گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی شهرداری کاشان در مناقصات به پیمانکاران براساس  کیفی  وفنی  وعملکرد توان مالی آنها ارزیابی  می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری کاشان در پاسخ  خبرنگار ایلنا، اجرای فرودگاه کاشان را در توسعه  زیرساخت‌های شهری مهم  ارزیابی کرد وگفت: قطعا هزینه‌هایی که شهرداری کاشان در فرودگاه  می‌کند از طریق نهادهای  مرتبط  برگشت داده خواهد شد.

وی از اجرای طرح‌های آسفالت محله محور با استفاده از تمام پتانسیل‌های شهرداری کاشان درفاز دو ناجی آباد درهفته اول بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد وگفت: این طرح در مناطقی که در پرداخت عوارض مشارکت کرده و استعلامات تاسیساتی  دارند اجرا خواهد شد.

وی افزود : تاکنون حدود 15هزارتن آسفالت در سطح معابر کاشان  کارشده است.

معاون عمرانی شهرداری کاشان، معارضان ملکی و مشکلات مالی را مهمترین علت تاخیر در اجرای پروژهای عمرانی شهرداری کاشان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه  مشکلات مالی درحوزه فنی وعمرانی فشار می‌آورد، لذا ناچاریم خودمان وارد جزئیات خرد شویم تا پروژه‌های عمرانی شهرداری تعطیل نشود.

« سید مهدی ناظم رضوی » عضو شورای اسلامی شهرکاشان  با اشاره به اینکه تعامل بین معاونت فنی عمرانی و اداری مالی  شهرداری کاشان نیست گفت: معاون اداری مالی شهرداری به جای نشستن در محل کار خود باید با بازدید ازپروژه‌های عمرانی شهرداری درجریان روند پرداخت هزینه‌های  پروژه‌ها قرارگیرد.

ناظم رضوی  با بیان اینکه اکثر مطالبات پیمانکاران  پروژ ه‌های شهرداری  به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت شده است گفت: بعضی از پیمانکاران هنوز نتوانسته‌اند اقلام غیرنقدی که شهرداری به آنها داده است را تبدیل به پول کنند لذا کارگران طلبکارند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری یک جانبه در رفع ابهامات موثر واقع نمی‌شود گفت: قطعا درجلسه‌ای با حضور شهردار و معاونانش  خواهیم توانست به  نتیجه مطلوب برسیم.

علی رسول زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید با حضور درجلسه شورای شهر کاشان درخصوص میزان بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران توضیح دهند گفت: بر اساس اطلاعاتی که بنده دارم تعدادی از کارگران پروژه‌های  عمرانی به خاطر عدم دریافت حقوق  اعتصاب کرده‌اند.

شمس دیگر عضو شورای اسلامی شهرکاشان با تاکید بر اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری کاشان گفت: اجرای پروژه سهراب سپهری تا دانشگاه کاشان به دلیل ترددی که مردم دراین مسیر800 متری  دارند تکمیل  آن در اولویت قرارگیرد.

حاج قدیری دیگرعضو شورای اسلامی شهرکاشان گفت: باتوجه به اینکه  زیرساخت‌های شهری سهراب سپهری و بلوار الزهراء راوند  از بین رفته است قبل از اجرای این پروژه اقدامات لازم با هماهنگی  مسئولان مربوطه  انجام شود تا مجدد نیاز به تخریب  پروژه نباشد.

« سید رضا هاشمی » نایب رئیس شورای شهرکاشان ایجاد جلسه مشترک شورای اسلامی شهر با معاون عمرانی  و مدیراداری مالی شهرداری کاشان بعد از ماه مبارک رمضان را برای رفع ابهامات  مشکلات مالی پروژ ه‌های عمرانی شهرداری را ضروری دانست.

پارسا دیگرعضو شورای اسلامی شهرکاشان اظهار کرد: با توجه به اینکه  با اجرای بلواراجرای  امام خامنه‌ای موجب دسترسی آسان توریست وگردشگران به مناطق طبیعی سر سبز یزد آباد  وقمصر خواهدشد شهرداری باید ساز وکاری تعریف کند تا بتواند حداقل  درآمد خودش را درقبال هزینه‎هایی که دراین مسیر می‌شود بدست بیاورد تا موجب اتفاقات فین نشود.

کد خبر : ۳۸۰۴۸۶