خبرگزاری کار ایران

در دومین شب از لیالی قدر

دستان نیازمند زائران حرم هلال بن علی(ع) به آسمان بلند شد

در دومین شب از لیالی پر فضیلت قدر و هم زمان با شب شهادت مولی الموحدین علی بن ابیطالب(ع)، صحن و سرای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان روزه داران آران و بیدگل به همراه زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شب دعا و توسل، بی اعتنا به تمام دل مشغولی های روزمره و تعلقات دنیوی، برای عاقبت به خیری و رستگاری، دستان نیاز خود را به سوی آسمان بلند کردند و با چشمانی اشکبار و قلبی محزون از پروردگار عالم طلب عفو و بخشش کردند.

صدها هزار زائر و مجاور با زمزمه ی اسماء الهی در دعای پر فیض جوشن کبیر، از ذات بی همتا طلب بخشش نمودند،  غبار از دل برگرفتند و در سوگ شهادت مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) اشک ماتم ریختند.

در این شب حزن و اندوه ، فریاد "سبحانک یا لا اله الا انت" عزاداران، فضای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) را آکنده از عطر معنویت کرده بود.

و نوای"الغوث" و "العفو" عاشقان و دلدادگان حرم نخستین سفیر فاطمی در ایران،....

در این فضای معنوی، جمعی از عزاداران نیز، با حضور در گلزار شهدای این آستان مقدس و در جوار ۳۱۳ شهید آرمیده در این گلزار، ندای "الغوث خلصنا من النار یارب" سر دادند و رهایی از آتش دوزخ را از پروردگار خویش تمنا نمودند.

مناجات خوان زائران ایرانی در مدینه ی منوره "حاج محمد رضا غلامرضا زاده" با خواندن دعای جوشن کبیر در صحن و سرای این آستان، دل های عزاداران را به آستان مقدس مولای غریبان، یاور یتیمان و پناه بی پناهان علی بن ابیطالب (ع) گره زد و زائران و عاشقان اهل بیت (ع) بر سر گزاردن قرآن، این کتاب آسمانی را واسطه ی شفاعت میان بندگان روزه دار با پروردگار جهانیان قرار دادند.

شایان ذکر است این مراسم معنوی از شبکه ی ۳ سیما و شبکه ی استانی اصفهان به صورت زنده پخش شد.

همچنین بیش از ۷ شبکه ی ملی و بین الملی، بخش هایی از این مراسم را به صورت قاب در قاب و همراه با سایر آیین های بزرگ شب قدر در کشور، پوشش خبری دادند.

براساس همین گزارش  همزمان  با سراسر کشور تمام  مساجد  و تکایای شهرها و روستاهای شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در سالروز شهادت حضرت  امیر مومنان علی ابن ابیطالب (ع)  ازشب گذشته تاکنون با حضور انبوه مردم روزه دار  و عزادار  غرق در عزا .ماتم بود .

یادآور می‌شود؛ آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه ی استان اصفهان، یک صد کیلومتری قم و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده و به دلیل رؤیای صادقه ی آیت الله حبیب الله شریف کاشانی از امیر مؤمنان(ع) در خصوص تاکید بر زیارت این امامزاده ی عظیم الشأن در روز ۲۱ رمضان، این روز به روز زیارتی حضرت محمدهلال بن علی(ع) شهرت یافته است.

ه3ه1هلال

کد خبر : ۳۸۴۸۹۲