خبرگزاری کار ایران

با حضور عاشقان و دلدادگان اهل بیت؛

آیین سوگواره رحلت محمد هلال بن علی (ع) در حرم مطهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۲۲۳

آیین سوگواره عاشقان و دلدادگان حضرت محمد هلال بن علی (ع) صبح امروز در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در  آران و بیدگل، این سوگواره که با حضور زائران و مجاوران حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزارشد ، پس از تلاوت جزء خوانی قرآن کریم در صحن جنوبی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) صورت گرفت، "مهدی فخرالدین" خادم افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) به مرثیه سرایی پرداخت.

در کتاب رساله هلالیه آمده است:حضرت محمد هلال بن علی بن ابیطالب(ع) در آخرین شب جمعه ماه مبارک رمضان، پنج تن آل عبا و برادر خود عون را در خواب می بینند و مژدگانی بازگشت به آغوش طهارت را از جد بزرگوارشان، پیامبر گرامی اسلام (ص) دریافت می کنند.

غروب روز بعد، این ستاره پرفروغ خاندان عصمت و طهارت، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، در آخرین سجده خود به پیشگاه حق، ندای ارجعی را لبیک گفته و پس از سه سال اقامت در این دیار، رهسپار دیار دوست می گردند.

به وصیت خود آن حضرت، عبادتگاهشان به عنوان محل دفن آن حضرت مهیا گشته و از آن پس تاکنون زیارتگاه عاشقان و دلسوختگانی شده است که حضور نخستین مهاجر علوی به کشورمان را ارج می نهند.

یادآور می شود، مرقد مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل و در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز