خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان عنوان کرد:

راهکار توسعه ایجاد شرکت‌های خصوصی مبتنی بر توانایی‌های علمی دانشجویان است

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۹۴۵

فرماندار شهرستان کاشان راهکار توسعه را ایجاد شرکت‌های خصوصی چابک مبتنی بر توانایی‌های علمی فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، حمیدرضا مومنیان ضمن خوش‌آمدگویی به تیم  سازنده خودرو خورشیدی غزال از آنها به عنوان سفیران  محیط زیست  نام برد و گفت: با دستکاری‌هایی که  بشر در طبیعت کرده نگرانی‌های جدی ایجادشده محیط زیست بر روی کره برطرف شده است .

وی با تاکید بر تلاش  بشریت در جامعه امروزی  بر جبران اشتباهات گذشته و رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی گفت: امیدواریم با اقدامات خوبی که دست اندرکاران برای رفع مشکلات زیست محیطی کشورمان بکار گرفته اند شاهد پاک  شدن هرچه بیشتر محیط زیست باشیم .

مومنیان، صنایع دستی، گردشگری، هنر  و صنایع دانش‌بنیان سازگار با محیط‌زیست را از محور اساسی توسعه  مدیریت شهری کاشان  دانست و یاد آوری کرد: خودروی خورشیدی یکی از مصادیقی است که می‌تواند در حوزه صنایع دانش‌بنیان با کمترین آلودگی و بیشترین بهره‌وری از انرژی‌های نو تا مسیر تجاری‌سازی طی شود .

فرماندار کاشان با ابراز امیدواری برحضور تیم سازنده خودروی خورشیدی سال‌های بعد در شرکت‌های دانش‌بنیان پارک‌های علمی فناوری  افزود: خیلی دوست نداریم  گروه سازنده  خودروی خورشیدی صرفا در دانشگاه به عنوان استاد دانشگاه حضور پیدا کنند .

مومنیان با بیان اینکه امیدواریم تیم سازنده خودروی خورشیدی در کمک به مسائل اساسی  با بهره‌مندی از توان علمی در پارک‌های علم و فناوری و ضعیت نابسامان کشور را سامان‌دهی کند، گفت : با توجه به اینکه امریکا، چین و هند در پارک‌های علم و فناوری پیشتاز بوده و اقتصاد خود را متحول کرده‌اند انتظار داریم شما نیز در این عرصه موفق باشید .

فرماندار کاشان به تاکیدات مقام معظم رهبری طی 15 سال گذشته در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: با توجه به جهت گیری‌هایی که اخیرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این عرصه کرده حتما شما از هم اکنون باید به فکر تاسیس چنین شرکت‌هایی باشید .

وی، راهکار توسعه را ایجاد شرکت‌های خصوصی چابک مبتنی بر توانایی‌های علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی  عنوان کرد و  گفت: باید توانمندی‌های بالقوه موجود کشور  را در این عرصه به مرحله اجرا بگذاریم.

مومنیان تاخیر در حضور تیم سازنده خودروی خورشیدی در کاشان را موجب کاهش استقبال شهروندان کاشانی  دانست و گفت: ترجیح دادیم حضور شما عزیزان را در یک فضای تاریخی که پیوند مدرنیته و سنتی گذشته  کاشان که افتخار آمیز  و غرور آفرین است اتفاق بیافتد.باید تلاش کنیم آنچه از خود برای آیندگان باقی می‌گذاریم  افتخارآمیز و بالنده باشد.

شایان ذکر است، خودروی خورشیدی غزال ایرانی همراه با تیم سازنده ساعت 22 شب گذشته که به طرف بوشهر در حال حرکت بود با حضور در محوطه باغ تاریخی فین کاشان مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار، رئیس اداره میراث فرهنگی  و جمعی از شهروندان کاشانی قرارگرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز