خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت کشور:

اسرا در اردوگاه‌ها دولت تشکیل داده بودند/ابوترابی نشاط و استقامت را به آزادگان تزریق می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۶۷۵

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: به اذعان مأموران صلیب سرخ اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق تشکیل دولت داده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سعید اوحدی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که با حضور آزادگان و دست اندرکاران آیین آیینه های مقاومت برگزار شد، اظهار داشت: این روزها یادآور خاطرات شیرین ملت ایران است روزهایی که به برکت ایثارگری ها و حماسه هایی که بعد از سال ها رشادت رزمندگان و خانواده های آنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز هر آنچه که در مسیر حرکت انقلاب اسلامی به دست می آید به واسطه همین نفس های خانواده معظم شهداو ایثارگران است که با رشادت های خویش عظمت را به دنیای اسلام هدیه کردند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری فضای متفاوت "سلول" و "اردوگاه" با وجود ماهیت مشترک بیان کرد: آزادگان در اردوگاه آنچنان عمل می کردند که به اذعان مأموران صلیب سرخ اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق تشکیل دولت داده بودند و این هم به برکت حضور افرادی نظیر مرحوم ابوترابی بود که روحیه نشاط و رشد و کمال را به آزادگان تزریق می کرد.

اوحدی همچنین به ذکر خاطره ای از مرحوم ابوترابی در تحول یک سرباز شکنجه گرش پرداخت و آن را نمونه از تأثیر سازنده یک روحانی مجاهد بر یک انسان دارای زمینه تحول دانست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این دیدار، با قدردانی از حضور رئیس سازمان حج و زیارت، آیین "آیینه های مقاومت" را اقدامی در جهت پاسداشت رشادت ها و ایثارگری های آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

مجتبی‌رضازاده همچنین مشارکت آزادگان کاشان و آران و بیدگل را یادآور اتحاد رزمندگان این دو منطقه در جنگ هشت سال دفاع مقدس و برهه پس از آن دانست.

لازم به ذکر است سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت کشور برای حضور در ویژه برنامه «آیینه‌های مقاومت» که به همت سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری‌کاشان و به منظور گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار می شود به کاشان سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز