خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان مطرح کرد:

شهرداری کاشان از احیای معماری‌های سنتی حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۶۴۸

شهردار کاشان گفت: شهرداری کاشان از احیای معماری های سنتی حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید محمد ناظم رضوی در دیدار با رئیس مجمع شهرداران راه ابریشم اظهار کرد: در کاشان 800 هکتار بافت تاریخی از دوره ها و اعصار گذشته به یادگار مانده است و در حال حاضر نیز برخی از خانه‌های معاصر با الگوبرداری از بناهای تاریخی نوسازی و یا ساخته می شود.

وی با تاکید بر هدف احیای اصالت های معماری گذشته از الگوهای سنتی با ارائه مشوق های لازم، تصریح کرد: شهرداری کاشان از احیای معماری های سنتی حمایت می‌کند.

شهردار کاشان ادامه داد: استفاده از المان های سنتی مانند بادگیر ارزش محسوب می‌شود و در برخی از کشورهای عربی خلیج فارس از این المان بومی به نفع خود برای جذب گردشکر استفاده کرده اند.

ناظم رضوی با اشاره به یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم که به میزبانی قزوین برگزار شده بود، بیان کرد: جاده ابریشم از نام محصول ابریشم گرفته شده و اوج تجارت این محصول را در دوره صفویه شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در عصر صفویه فرآوری ابریشم از پیله تا پارچه در کاشان صورت می گرفت، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز این صنعت ادامه دارد و بیش از 90درصد تجارت ابریشم کشور در کاشان صورت می گیرد و محصولات ابریشم در فرش، لباس، نخ های جراحی استفاده می شود.

شهردار کاشان با اشاره به سخنرانی دکتر ولایتی در یازدهمین اجلاس شهرداران راه ابریشم در قزوین بیان کرد: منطقه مرکزی فلات ایران در ابتدا دریایی بزرگ بوده که به مرور زمان خشک شده و دریای کاسپین(خزر) باقی مانده و تمدن های بزرگی چون سیلک کاشان و کاسپین در کنار آن رشد ونمو نموده است.

 ناظم رضوی افزود: برخی پژوهشگران معتقد هستند منطقه چین یا سین، همان مجموعه ای از شهرهای فلات مرکزی ایران مانند کاشان است که تمدن سیلک با دستاوردهایی درعرصه صنعت سفالگری و فلزکاری را می توان زیستگاه شهری در کل جهان ارزیابی کرد و با توجه به وفور آب در چین خوردگی های البرز و زاگرس تمدن های مرکزی در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله با تغییر مکان مواجه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز