خبرگزاری کار ایران

با سینه‌زنی و زنجیرزنی روستائیان نشلج؛

مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در مشهد اردهال برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام حسین و یاران باوفایش با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور ، استاندار اصفهان، معاون استاندار و فرماندار، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان کشوری در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم سنتی و مذهبی پیش از ظهر امروز در سومین جمعه مهرماه با حضور خیل عظیمی از شیفتگان اهل بیت و زایرین حرم سلطان علی ابن امام محمد باقر از منطقه کاشان بزرگ و اردهال و شهرهای اطراف برگزار شد.

در این مراسم که مصادف با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین همراه بود، عزاداران سیاهپوش با در دست داشتن بیرق‌های سیاه در قالب دسته های سینه‌زنی و زنجیرزنی از روستای نشلج در 8 کیلومتری مشهد اردهال به طرف حرم سلطان علی ابن باقر با پای پیاده حرکت کردند.

سخنرانی حجت الاسلام انصاری معاون رئیس جمهور، نوحه خوانی، مرثیه خوانی و اقامه نماز وحدت بخش جمعه از دیگربرنامه های این آیین پرشور و باشکوه بود.

نکته قابل توجه اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی در صحن عامرابن فینی جنب امامزاده سلطان علی ابن امام محمدباقر به دلیل تقارن با ایام سوگواری امام حسین و یاران باوفایش معنویت خاصی به مراسم امسال جمعه نشلجی ها بخشیده بود.

شایان ذکر است حضرت سلطان علی ابن امام محمدباقر(ع) به دعوت اهالی چهل حصاران کاشان در سال 113 هجری قمری جهت تبلیغ دین و پاسخگویی به احساسات مذهبی عاشقان اهل بیت وارد کاشان شد و سه سال در میان عاشقان و دلباختگان اهل بیت به ارشاد مردم ولایت مدارکاشان پرداخت.

وی درسال 116 هجری قمری به همراه یارانش پس از جنگی نابرابر در 27 جمادی الثانی در دره ازناوه نردیکی مشهد اردهال به همراه یارانش مظلومانه به شهادت رسید.

مشهداردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده است.

کد خبر : ۴۱۷۵۸۳