خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت روزجهانی معلولان؛

کارآفرینان حامی معلولان کاشان تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان از کارآفرین و کارآفرینان حامی معلول کاشان تجلیل شد.

به گزارش  ایلنا، «مهدی جهادی» معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان در این مراسم که در سالن همایش‌های آسایشگاه معلولین گلابچی با حضور جمعی از معلولان جسمی و حرکتی برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی معلولان از تحت پوشش قرارداشتن بیش از 6 هزار و دویست معلول در این اداره خبرداد و گفت: بهزیستی‌کاشان به 4400 نفر از این تعداد معلول کمک‌های مالی و... ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به 400  نفر از معلولین تحت پوشش این اداره سال گذشته تسهیلات 10 میلیون تومانی به منظور اشتغال‌زایی پرداخت شده است، گفت:  به تمامی معلولان ضایعه نخاعی ماهیانه  200 هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشان افزود : از 2 میلیارد و چهارصد میلیون تومان ابلاغی  سهم اشتغال معلولان کاشان تاکنون 50 نفر و در مجموع 500 میلیون تومان جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه به 400 نفر از معلولان تحت پوشش این اداره سال گذشته تسهیلات 10 میلیون تومانی به منظور اشتغال‌زایی پرداخت شده است، گفت:  به تمامی معلولین ضایعه نخاعی ماهیانه  200 هزار تومان حق پرستاری پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان از هزینه کردن 12 میلیون‌تومان به منظور مناسب‌سازی مسیرهای معلولان در سال‌جاری خبرداد و یادآورشد : با توجه به وجود نیروهای مجرب دراداره بهزیستی کاشان مشکلی در زمینه آسیب‌های اجتماعی نداریم و آمادگی در اختیار گذاردن این نیروهای مجرب را درخارج از اداره به منظور کاهش آسیب های اجتماعی داریم .

رئیس اداره بهزیستی کاشان از سیر صعودی آمار طلاق طی چند سال گذشته در کاشان خبرداد و گفت:  بزودی با همکاری شورای اسلامی شهر کاشان به منظور کاهش آمار طلاق یک مرکز مشاوره راه‌اندازی  خواهیم کرد.

وی همچنین از فعالیت‌هایی در جهت مقابله با تکدی‌گری با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان دراین شهرستان خبرداد و افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری‌شهرداری و کمیته‌امداد امام خمینی (ره ) اقدامات خوبی در زمینه مقابله با تکدی گری  در کاشان بعمل آید.

شایان ذکراست در این مراسم پس از قرائت پیام معاون استاندار و فرماندارکاشان پیرامون روز جهانی معلولین و سخنرانی دکتر فهمیمی تبار استاد دانشگاه کاشان همزمان با رونمایی از«مجموعه شعر شوق شیرین»خواهر معلول شیرین‌عربشاهی از کارآفرین و کارآفرینان حامی معلول کاشان‌تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۴۳۴۶۴۲