خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالگرد تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب؛

عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابربه کاشان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۳۸۲

همزمان با بیست و ششمین سالگرد تاسیس شرکت‌های آب وفاضلاب، خط انتقال آب نابربه کاشان به طول 24 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا اسدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در این مراسم که در سالن اجتماعات سیمان کویر کاشان برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت، با اشاره به اینکه این طرح یکی از مهمترین پروژهای آبرسانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است، ابراز داشت: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات اوراق مشارکت و تبصره 3 آب بهاء به نسبت 90 درصد اوراق مشارکت و 10 درصد تبصره 3 اجرا می شود .

وی افزایش روز افزون جمعیت، خشکسالی‌های مداوم، برداشت بیش از حد سفره‌های آب زیرزمینی موجود و در نتیجه وضعیت بحرانی منابع تامین آب در منطقه را به منظور بهسازی و بهره‌برداری مناسب از تاسیسات آبی موجود را از مهمترین اهداف اجرای این پروژه برشمرد و تصریح کرد: این پروژه با هدف ایجاد بستری جدید برای انتقال آب چاه‌های نابر به منطقه کاشان و شهرک های غرب و آبرسانی در شرایط اضطراری به شهرستان آران و بیدگل طراحی شده است .

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان، با اشاره به اینکه این طرح از آنجا حائز اهمیت ویژه است که خط انتقال موجود وظیفه انتقال بیش از 30 درصد آب مصرفی کاشان را برعهده دارد، یاد آورشد : در سال‌های اخیر بهره برداری از این خط انتقال، به دلایل گوناگونی همچون عمر بالا و فرسودگی جداره داخلی با حوادث مختلف و کاهش کیفیت آب انتقالی روبرو بوده و در طول چند سال گذشته 3 کیلومتر از خط مذکور اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب وفاضلاب کاشان نظارت براجرای این پروژه را به عهده دارد، خاطرنشان کرد:تعریف پیمان در قالب قرارداد تامین کالا، مصالح، تجهیزات و عملیات اجرایی ، کاهش هزینه پروژه با توجه به نوع قرارداد ، عدم نیازبه ایستگاه پمپاژو انتقال آب بصورت ثقلی ، پیش‌بینی‌تولید برق با توجه به ظرفیت اختلاف تراز ارتفاعی موجود و بهره برداری همزمان خط موجود در زمان اصلاح خط انتقال از مهمترین ویژگی‌های این پروژه است.

شایان ذکراست در این مراسم علاوه مقامات کشوری و استانی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، معاونان شرکت آبفا، مدیر شرکت‌آبرسانی روستایی کاشان و مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان آران و بیدگل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز