خبرگزاری کار ایران

با حضورمعاون گروه فناوری نانو کشور؛

همایش ملی نانو ساختارها، علوم و مهندسی در دانشگاه آزادکاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۴۱

اولین‌ همایش ملی نانوساختارها، علوم و مهندسی به منظور ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌ها صبح امروز با حضورمعاون گروه فناوری نانوکشور، در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دکتر الماسی دبیرعلمی این همایش، هدف از برگزاری کنفرانس ملی نانو را ارتقای  سطح علمی در کلیه مقاطع تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در این کنفرانس دانشجویان تکمیلی و برخی از اساتید دانشگاه‌های دولتی و آزاداسلامی سراسر کشور شرکت دارند.

وی، از پذیرش 190 مقاله از بین 300 مقاله ارائه شده از سراسر کشور در این کنفرانس خبرداد و گفت: اکثر مقالات ارائه شده در این کنفرانس در زمینه نانوفیزیک ، نانو شیمی ،نانو پلیمر ، نانو الکترونیک و نانو ساختارها از استان‌های اصفهان وتهران است.

دبیرعلمی اولین کنفرانس ملی نانوساختارها، علوم و مهندسی کاشان، نانو را آینده جهان دانست وگفت:  همانطور که تکنولوژی آینده دنیا با نانو شکل خواهد گرفت،صنعت نانو در ایران با پشت‌سر گذاشتن مراحل علمی در حال تبدیل شدن به فناوری است.

وی از دانشگاه کاشان به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو دنیا در صنعت نانو نام برد و گفت: دانشگاه کاشان طی ده سال گذشته جزو ده دانشگاه برتر کشورمان در رشته های نانوفیزیک ، نانو شیمی،  تکنولونیک ، مهندسی شیمی و نانو مکانیک داشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیلی دارد.

الماسی با بیان اینکه تعداد زیادی از اساتید دانشگاه کاشان در ساخت نانو ابزارها از کل کشور عقب نمانده اند و توانسته اند تعداد ده شرکت برتر در زمینه نانو را به ثبت برسانند، گفت: 50 مقاله برتر نسبی این کنفرانس در مجله های علمی کشور به چاپ خواهد رسید.

خانم دکتر فیروزی دبیرعلمی‌این کنفرانس نیز هدف از برگزاری این کنفرانس را ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت عنوان کرد و گفت : علاوه بر برگزاری کنفرانس به صورت سالیانه با همکاری ستاد نانو کشور ، در سال‌های آینده این کنفرانس به صورت بین المللی نیز در این دانشگاه برگزارخواهد شد.

وی،  با بیان اینکه استان‌های مازندران و فارس بهترین مقالات را به این کنفرانس ارائه کرده‌اند، گفت: دانشگاه‌های شهرستان کاشان نیز با ارائه 50 مقاله در زمینه‌های شیمی، نساجی و فیریک مشارکت خوبی در برگزاری این کنفرانس داشتند.

شایان ذکراست در این کنفرانس یک روزه که همراه با کارگاه‌های آموزشی جنبی بود ، پس از ارائه گزارشی توسط رئیس دانشگاه آزاداسلامی کاشان ، دکتر رضایی معاون گروه فناوری نانو کشور و تعدادی از اساتید نانو کشور پیرامون تاثیر نانو در توسعه اقتصادی کشور از مقالات برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز