خبرگزاری کار ایران

مراسم دومین دوره «جایزه کتاب سال مهندس مهدی بازرگان» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۲۶

در این مراسم که از سوی بنیاد فرهنگی مهندس مهدی بازرگان برگزار شد، برگزیدگان دومین دوره جایزه کتاب سال آن مرحوم اعلام شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در دومین دوره از این جایزه کتاب آثار منتشر شده در سه حوزه «روشنفکری دینی»، «اصلاح فرهنگ استبدادی و بسط دموکراسی»، و  «تحولات و چالش‌های فرهنگی اجتماعی نسل جوان» که چاپ اول آنها ۱۴۰۱ بوده مورد داوری قرار گرفتند.

بر اساس نظر هیات داوران جایزه کتاب سال مهندس بازرگان، کتاب «دین و اخلاق محیط زیست: از تعارض تا اجماع هم‌پوش» نوشته دکتر ابوالقاسم فنایی و دکتر سجاد بهروزی و منتشر شده از سوی انتشارات دانشگاه مفید به عنوان کتاب سال در حوزه روشنفکری دینی برگزیده شد.

همچنین کتاب «معمای استبداد و دموکراسی در ایران» نوشته دکتر نیما شجاعی و منتشر شده از سوی انتشارات طرح‌نو، به عنوان کتاب سال در حوزه «اصلاح فرهنگ استبدادی و بسط دموکراسی» انتخاب شد.

کتاب « اندیشه‌های پیشرفت و تحولات جدید جامعه ایران» تالیف دکتر هادی خانیکی و منتشر شده از سوی نشر نی، در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

هیات داوران کتاب « در ستایش عقل» ترجمه یاسر میردامادی و منتشر شده از سوی فرهنگ نشر نو را در بخش ترجمه شایسته تقدیر دانست.

همچنین در این مراسم از محمد عبدی سازنده مستند «ساکن خانه نارون» در مورد زندگی مهندس بازرگان تقدیر به عمل آمد.

هیات داوران دومین جایزه کتاب سال مهندس مهدی بازرگان عبارتند از دکتر مقصود فراستخواه، دکتر علی محمودی، دکتر مسعود پدرام، دکتر محمد حسین بنی‌اسدی، دکتر علی ملک‌پور، مهندس توسلی، دکتر فرهاد بهبهانی، دکتر شامخی، محمد جواد مظفر، علی اکبر بدیع‌زادگان، مهدی معتمدی‌مهر.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز