خبرگزاری کار ایران

دهم مهرماه جاری؛

مریوان میزبان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کردستان خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۳۵

هنرمندان فعال این عرصه هنری با هنرنمایی در فضای دل انگیز شهر مریوان و سواحل زیبای دریاچه زریبار میان مردم فرهنگ دوست این شهر، استان کردستان و هنر تئاتر خیابانی این مرز و بوم را به همه جهانیان معرفی خواهند کرد.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی این استان خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور گروه های تئاتری سراسر کشور و چندین کشور خارجی ۱۰ مهرماه سال جاری در سواحل زیبای زریبار مریوان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در جلسه کمیته های برگزاری جشنواره هشتم اظهار داشت: هنرمندان فعال این عرصه هنری با هنرنمایی در فضای دل انگیز شهر مریوان و سواحل زیبای دریاچه زریبار میان مردم فرهنگ دوست این شهر، استان کردستان و هنر تئاتر خیابانی این مرز و بوم را به همه جهانیان معرفی خواهند کرد.
قباد میمنت آبادی تصریح کرد: هنر تئاتر خیابانی و گستره بین‌المللی این جشنواره بنا به ویژگی‌های منحصر به فرد خود قادر به ایجاد ارتباط با تمام اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان خواهد بود.
وی افزود: گستره بین‌المللی این جشنواره در معرفی هنر این مرز و بوم به جهانیان و همچنین معرفی جلوه های طبیعی این منطقه از ایران بسیار موثر خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استان کردستان، استان فرهنگی است اذعان داشت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در استان با برگزاری جشنواره های استانی، ملی و بین‌المللی بیشتر محقق خواهد شد.
وی ظرفیت‌های فرهنگی استان کردستان را از سال ۱۳۸۸ با سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان چندین برابر دانست و گفت: انتظار می‌رود برگزاری برنامه های این چنین زمینه را برای مقابله عملی با توطئه های دشمن در حوزه های مختلف به ویژه در بخش فرهنگ فراهم کند.
میمنت آبادی ادامه داد: در راستای برنامه ریزی برای استقبال مردم از اجراهای جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برنامه ریزی شده است تا اجرای گروه های تئاتری در کوچه ها، بازار و میادین اصلی شهر و همچنین سواحل زیبای دریاچه زریبار برگزار شود تا مردم به راحتی به تماشای نمایش‌های حاضر در این جشنواره بپردازند.
دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ویژگی‌های برجسته این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را حضور گروه های تئاتری کودک و نوجوان از کشورهای خارجی و ایران در آن ذکر کرد و گفت: گروه های تئاتر کودک و نوجوان حاضر در این جشنواره در مسیر مدارس ابتدایی به اجرای تئاتر خیابانی خواهند پرداخت.
داوران این رویداد مهم فرهنگی در جلسه بعدی این کارگروه انتخاب و معرفی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز