خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان:

۸۴ کالای غیراستاندارد در کردستان شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۴۰

بازرسی و کنترل مراکز صنفی کردستان طی شش ماه نخست سال جاری، منجر به شناسایی و جمع آوری ۷۰ فقره کالای فاقد علامت استاندارد در استان شد.

ایلنا: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال ۸۴ کالای غیر استاندارد در استان شناسایی شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، نجم‌الدین شیخ عطاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۹۸ واحد تولیدی و صنعتی در استان دارای پروانه استاندارد هستند.
وی از صدور ۲۸ مجوز استاندارد طی شش ماه اول امسال خبر داد و افزود: در این مدت همچنین ۱۱۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تمدید شده است.
شیخ عطاری همچنین از ابطال و تعلیق پروانه ۵۸ واحد تولیدی متخلف در این استان خبر داد و گفت: این واحدهای تولیدی به دلیل پایین آمدن کیفیت تولیدات خود و یا مشکلات اقتصادی مجبور به تعطیلی شده‌اند و یک ماه فرصت دارند تا مشکلات خود را رفع و پروانه استاندارد آنان تمدید شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان در ادامه سخنانش با بیان اینکه طرح طا‌ها با هدف حمایت از مصرف‌کننده انجام می‌شود، ادامه داد: اداره کل استاندارد کردستان به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا، اهتمام جدی را در راستای استانداردسازی محصولات واحدهای تولیدی دارد.
وی به اقدامات انجام شده در این اداره کل در راستای انجام طرح بررسی وضعیت کالاهای عرضه شده در بازار از حیثمطابقت با استاندارد «طرح طا‌ها» پرداخت و گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۸۶۲ مورد بازرسی از مراکز صنفی استان انجام شده است که طبق نتایج به دست آمده از طرح ۸۴ فقره از آن مغایر با استاندارد بوده است.
شیخ عطاری افزود: بازرسی و کنترل مراکز صنفی کردستان طی شش ماه نخست سال جاری، منجر به شناسایی و جمع آوری ۷۰ فقره کالای فاقد علامت استاندارد، از جمله لوازم الکتریکی در استان شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر این اداره کل با ۱۴ آزمایشگاه همکار استانی و ۲۰ آزمایشگاه همکار خارج از استان برای فرآورده‌های که امکان آزمون آن‌ها در استان مسیر نیست همکاری دارد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان در ادامه سخنانش اظهار داشت: سنجش استاندارد دستگاه‌ها و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها نیز از سال ۸۹ در دستور کار اداره استاندارد استان قرار گرفته است.
وی از پلمپ ۴۸ وسیله بازی طی ۶ماه نخست امسال خبر داد و گفت: پلمپ این وسایل به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم و عدم تأمین امنیت برای استفاده کنندگان از این وسایل بوده است.
شیخ عطاری با بیان اینکه در سال گذشته ۷۹ طرح استاندارد در کردستان کد ملی گرفته‌اند، ادامه داد: ۳۸ طرح استاندارد ملی دیگر نیز در کمیته برنامه ریزی استاندارد استان تهیه شده و باید تا پایان سال تدوین شود.
وی با بیان اینکه شعار روز جهانی استاندارد در سال جاری استانداردهای بین‌المللی تضمین کننده تغییر مثبت است، به نام گذاری روزهای این هفته اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه ۱۶ مهر به نام استاندارد و ایمنی روز چهارشنبه ۱۷ مهر، استاندارد و حقوق شهروندی، روز پنج شنبه ۱۸ مهر، استاندارد و تجارت جهانی، روز جمعه ۱۹ مهر، استاندارد و فرهنگ اسلامی، روز شنبه ۲۰ مهر، استاندارد و پژوهش، روز یکشنبه ۲۱ مهر، استاندارد و حماسه اقتصادی و روز دوشنبه ۲۲ مهر، استانداردهای بین‌المللی تضمین کننده تغییر مثبت نام گذاری شده است.
شیخ عطاری در پایان سخنانش از شهروندان کردستانی خواست در صورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار، مراتب را جهت بررسی موضوع با تلفن ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد کردستان در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز