خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری سنندج:

معضل ساخت‌ و ساز غیر مجاز در سنندج باید حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۷

متأسفانه علی‌رغم گشت‌های شبانه روزی نیروهای بخشداری و نیز گشت‌های تلفیقی کردستان، هنوز شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطقی از استان هستیم.

ایلنا: سرپرست شهرداری سنندج گفت: معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج باید به صورت ریشه‌ای حل شود لذا مسئولان باید به این نکتهٔ مهم توجه بیشتری داشته باشند.
کامیاب شادمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: وجود سکونتگاه‌های غیررسمی، امروزه به معضلی بزرگ برای بسیاری از کلان‌شهر‌ها از جمله استان کردستان تبدیل شده است و باید ساخت و سازهای غیرمجاز را با توجه به گروه‌های کم‌درآمد در طرح‌های توسعه شهری کاهش داد.
وی در خصوص با بازنگری و توسعه طرح‌های شهری، تصریح کرد: بسته‌های پیشنهادی را مطرح کرده‌ایم که اگر با آن‌ها موافقت شود مسلماًٌ این ساخت و ساز‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و سعی شده است این طرح‌ها به گونه‌ای مورد بازنگری قرار گیرد که بستر مناسبی برای اجرا در تمامی دستگاه‌ها باشد.
شادمان افزود: متأسفانه علی‌رغم گشت‌های شبانه روزی نیروهای بخشداری و نیز گشت‌های تلفیقی کردستان هنوز شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطقی از استان هستیم لذا باید راهکارهای اساسی به منظور مقابله با این پدیده اجرایی شود و با متخلفان از طریق قانون برخورد جدی‌تری صورت گیرد و طبق قانون هرگونه ساخت و ساز، تغییر کاربری و.. ممنوع است.
سرپرست شهرداری سنندج یادآور شد: دسترسی نداشتن گروه‌های کم درآمد و مهاجران به بازار رسمی زمین و مسکن، وجود زمین‌های بلاتکلیف و بنگاه‌های غیرمجاز، ناآگاهی مردم و فقر مالی به عنوان موارد افزایش ساخت و سازهای غیرقانونی است.
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ و دیگر کمیسیون‌های مربوطه، با متخلفان به طور جدی برخورد خواهد شد و این برخورد‌ها با توجه به نوع تخلف، شامل جریمه و حتی در برخی مواقع تخریب کامل ساختمان می‌شود.
شادمان افزود: شهر سنندج از سال‌های قبل با معضل ساخت و سازهای غیرمجاز روبرو بوده است و رفع این معضل همکاری و تعامل مسئولان منطقه‌ای را می‌طلبد که به صورت قاطع و هماهنگ با متخلفان برخورد کنند.
وی ادامه داد: نواحی منفصل شهری از جمله نایسر، ننله، حسن آباد، دوشان و… از جمله محدوده‌هایی هستند که در طی چند سال اخیر جزو حوزه‌های شهری قرار گرفته‌اند و از آنجایی که در حریم شهری قراردارند که این افراد با ساخت و سازهای غیرمجاز مبادرت به ماندگاری در این محدوده‌ها می‌کنند که بیشتر اینگونه ساخت و ساز‌ها در این اماکن رخ داده است.
شادمان بیان داشت: تا جایی که امکان داشته از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است، اما به صفر نرسیده است و شهرداری با بکارگیری کار‌شناسان مختلف در جهت جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز از طریق بروشور، بیلبورد و… اطلاع‌رسانی‌های زیادی داشته است، اما متاسفانه برخی از افراد که بیشتر هم سودجو هستند به دلایل مختلف مبادرت به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند که برخورد و جلوگیری از این اقدام آن‌ها با یک روز و یک شب و شهرداری تنها امکان پذیر نیست بلکه همه ارگان‌ها باید پای کار بیایند.
وی در پایان سخنانش ابراز امید واری کرد با همکاری دستگاه‌های ذیربط هرچه زود‌تر این معضل رفع شود تا دیگر شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز