خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان:

احداثکتابخانه مرکزی سنندج نیازمند تأمین اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۹۴

با اعتبارات قطره چکانی و ریز نمی‌توان فضای کتابخانه ها را افزایش داد. / انتظار می‌رود که مسئولان کشوری نسبت به تأمین اعتبار احداثاین بنای فرهنگی اقدام نمایند.

ایلنا: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: احداثکتابخانه مرکزی در استان کردستان نیازمند۲۰ میلیارد تومان اعتبار است که تأمین آن از محل اعتبارات استانی ممکن نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج؛ ایرج حسن‌زاده در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی در استان نیازمند اختصاص اعتبارات کلان است و با اعتبارات قطره چکانی و ریز نمی‌توان فضای کتابخانه‌ها را افزایش داد.
وی ادامه داد: مقرر شده بود که در بودجه سال ۹۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار مورد نیاز برای احداثکتابخانه مرکزی استان کردستان پیش بینی شود، که متأسفانه این مهم تحقق نیافته است.
حسن‌زاده در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اکثر استان‌های کشور دارای کتابخانه مرکزی هستند، تصریح کرد: متأسفانه استان کردستان فاقد کتابخانه مرکزی است، که با پیگیری‌های مجدد در دو سال اخیر زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع برای احداثکتابخانه مرکزی در سنندج آماده شده است.
وی تأمین اعتبار در راستای احداثکتابخانه مرکزی در کردستان را بسیار ضروری عنوان کر دو گفت: در ابتدای امر هشت میلیارد تومان هزینه برای احداثاین بنای فرهنگی پیش بینی شده بود، که اکنون با توجه به گذشت مدت زمانی نسبتاً طولانی احداثآن نیازمند حدود ۲۰ میلیارد تومان است.
حسن‌زاده یادآور شد: با توجه به محدود بودن اعتبارات استانی احداثکتابخانه مرکزی از این محل ممکن نیست، بنابراین انتظار می‌رود که مسئولان کشوری نسبت به تأمین اعتبار احداثاین بنای فرهنگی اقدام کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: پرداختن به امر کتابخانه و گسترش فرهنگ مطالعه امری ضروری است، که متأسفانه در استان کردستان مشکلاتی اساسی در حوزه کتابخانه وجود دارد و تحقق این مهم را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات کتابخانه‌ها و انجمن کتابخانه‌های عمومی استان پایین است، افزود: نیم درصد توسط شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی پرداخت شده و برخی از شهرداری‌ها تعامل خوبی داشته‌اند، اما متأسفانه برخی دیگر از این امر غافل بوده‌اند.
حسن‌زاده در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همه باید برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان کردستان تلاش نماییم و فرهنگ مطالعه را در جامعه نهادینه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز