خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

بازارچه سیف سقز بازگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۵۸

خوشبختانه استان کردستان با وجود تحریم‌ها از لحاظ آمار و ارقام و حجم مبادلات، رشد منفی نداشت. / در صورت فعال نمودن توانمندی‌های نهفته استان، جایگاه صادرات ارتقا پیدا می‌کند.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بازگشایی بازارچه سیف سقز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان و دبیرخانه توسعه صادرات کردستان در سال جاری است که امیدواریم با بازگشایی این بازارچه کمک شایانی به صادرکنندگان و توسعه صادرات در استان کرده باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، پیمان اسراری امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در سنندج، با بیان اینکه استراتژی توسعه صادرات، بسترساز پیشرفت اجتماعی و اقتصادی است، اظهار داشت: توسعه صادرات نه به یک انتخاب بلکه به یک اصل الزام آور برای جامعه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها و مشکلات اخیر، بازار ارز و فضای کسب و کار را با مشکلاتی روبرو کرده بود، تصریح کرد: خوشبختانه استان کردستان با وجود این تحریم‌ها از لحاظ آمار و ارقام و حجم مبادلات، رشد منفی نداشت.
اسراری افزود: برای رسیدن به یک صادرات پایدار و اینکه خودمان را از تولیدات تک محصولی خارج کنیم، باید فضای کسب و کار را بهبود، تولیدات صادراتی را توسعه و تناسبی را بین صادرات و واردات ایجاد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه بین آنچه که باید باشد و آنچه که هست، فاصله وجود دارد، گفت: در صورت فعال نمودن توانمندی‌های نهفته استان، جایگاه صادرات ارتقا پیدا می‌کند؛ که این نیازمند یک عزم و اراده جدی است.
اسراری در پایان سخنانش، احداثمحل دائمی نمایشگاه، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان‌های مریوان و بانه و نهایی شدن مرز سیرانبند بانه را از جمله مهم‌ترین برنامه ریزی‌ها و اقدامات این سازمان در سال ۹۲ عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با همگرایی، برنامه ری و تعامل بین دستگاه‌های مختلف در حوزه اقتصادی، بتوان زمینه‌ای را برای صادرکنندگان در استان فراهم آورد تا هیچ مشکلی آنان را تهدید نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز