خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت:

صادرات تجلی اقتصاد هر کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۸۲

در این کشاکش اقتصادی که در دنیا وجود دارد، بحثصادرات یک بحثبسیار مهم و قابل توجه است. / وزن ارزش صادرات در ۶ ماهه اول سال از نظر ارزشی از ۹۰۰ به ۴۳۲ کاهش یافته است.

ایلنا: مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات را تجلی و محک زدن قدرت اقتصادی هر کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، عبدالحمید اسدیان روز یکشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در سنندج اظهار داشت: روز ملی صادرات، روز تجلیل از تلاش افرادی است که می‌خواهند کالایی که ساخته ذهن و اندیشه خود است را به آن سوی مرز‌ها انتقال دهند.
وی تصریح کرد: در این کشاکش اقتصادی که در دنیا وجود دارد، بحثصادرات یک بحثبسیار مهم و قابل توجه است.
اسدیان در ادامه، رشد سالانه صادرات در جهان را هشت درصد عنوان کرد و افزود: تمام ظرفیت‌های هر کشوری در جایی تجلی پیدا می‌کند که به عنوان صادرات محسوب شود.
وی رتبه کسب و کار کشورمان در میان ۱۶۸ کشور را در جایگاه ۱۴۴ بیان کرد و ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت سابق وعده داده است که در زمان وی این رتبه به ۱۰۰ برسد که متأسفانه بر اساس گزارش‌ها به رتبه ۱۵۲ ارتقا پیدا کرده است.
اسدیان، با بیان اینکه ۶۰ درصد کالاهای ایران به سه کشور عراق، چین و افغانستان صادر می‌شود، گفت: در طول سال وزن یک تن کالای صادراتی به طور متوسط ۳۰۶ دلار و متوسط واردات یک تن کالای وارداتی نیز یک هزار و ۹۰۶ دلار ارزش دارد.
مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران، بیشترین میزان کالاهای صادراتی را مواد اولیه و خام و بیشترین کالای واردات را ماشین نام برد و افزود: وزن ارزش صادرات در ۶ ماهه اول سال از نظر ارزشی از ۹۰۰ به ۴۳۲ کاهش یافته است.
اسدیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال ۷۰ درصد اهداف صادراتی ایران محقق شد، بیان داشت: ۳۰ درصد از برنامه‌های صادراتی عقب هستیم.
وی با تأکید بر اینکه برای ارائه محصول با کیفیت در بازارهای جهانی باید تکنولوژی بر‌تر داشته باشیم خاطرنشان کرد: این فن‌آوری بر‌تر در شرق دنیا و چین وجود ندارد.
این مسئول، با بیان اینکه تقویت صندوق ضمانت صادرات و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان بیشتر را در دستور کار داریم، گفت: در رویکرد دولت یازدهم جذب هیئت‌های خارجی مد نظر است و قصد داریم این هیئت‌ها را نیز به استان کردستان جذب کنیم.
وی تقویت بانک‌ها، صندوق ضمانت و شرکت‌های مدیریت صادراتی را بسیار مهم دانست و افزود: اگر بتوانیم در هر استانی حداقل سه شرکت داشته باشیم، می‌توانیم به صادرات کمک شایانی کرده باشیم.
مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکا در سازمان توسعه تجارت ایران در پایان سخنانش، با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع ضرورت ارج نهادن به فرهنگ صادراتی و حفظ کردن بازارهای خارجی و پیرامون کشورمان است، گفت: باید برای پیشرفت در دنیای رقابت بین‌المللی در عرصه اقتصادی به فناوری‌های جدید و بر‌تر دست یابیم.
وی افزود: با برگزاری همایش‌ها در مورد ظرفیت‌ها و امکان تبادل تجارت با مناطق هم‌جوار، بازرگانان کشورهای خارجی تمایل به حضور در بازار ایران خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز