خبرگزاری کار ایران

معاون فنی محیط زیست کردستان عنوان کرد:

نخاله‌های ساختمانی، معضلی بزرگ در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۶۹

تلنبار کردن نخاله‌های ساختمانی به یکی از مشکلات زیست محیطی استان تبدیل شده است. / شهرستان‌های بیجار، مریوان و دهگلان فاقد هرگونه جایگاه مشخص شده‌ای برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی هستند.

ایلنا: معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان از تخلیه زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در حریم این استان به شدت انتقاد کرد و گفت: نخاله های ساختمانی به معضلی بزرگ در کردستان تبدیل شده است.
شهاب محمدی ضمن انتقاد از تخلیه و دفن نخاله‌های ساختمانی در استان به خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: متأسفانه تلنبار کردن نخاله‌های ساختمانی به یکی از مشکلات زیست محیطی استان تبدیل شده است.
وی افزود: در شهرهای مختلف استان حدود ۱۰ جایگاه به محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی اختصاص داده شده است که از این تعداد ۸ جایگاه از این اداره کل مجوز نگرفته‌اند.
محمدی تصریح کرد: تعدادی از این جایگاه‌ها بدون هیچ مجوز و نظارتی فقط بنا به مصلحت تخلیه کنندگان نخاله‌ها ایجاد شده است که علاوه بر تولید آلودگی آب و خاک، موجب ایجاد مناظر نامناسب در حاشیه جاده‌ها و حریم رودخانه‌ها شده است.
معاون فنی اداره کل محیط زیست کردستان یادآور شد: شهرستان‌های بیجار، مریوان و دهگلان نیز فاقد هرگونه جایگاه مشخص شده‌ای برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: حجم نخاله‌های تخلیه شده شهر سنندج نامشخص و در شهرهای سقز، سروآباد، کامیاران، بانه و قروه ۲ هزار و ۱۵۰ تن نخاله ساختمانی روی هم در جایگاه‌ها تلنبار می‌شود.
وی در پایان سخنانش افزود: برای رفع این معضلات از محل‌ها و شیوه‌های دفن توسط کارشناسان محیط زیست بازدید به عمل آمده و مشکلات و نارسایی‌های آن‌ها در جلسه کارگروه پسماند مطرح شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز