خبرگزاری کار ایران

در هفته کتاب؛

کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء در سنندج افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۷۱

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی هفت ایستگاه مطالعه در شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و دیواندره افتتاح می‌شود.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از افتتاح کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء در هفته کتاب خبر داد و گفت: این کتابخانه در یکی از مناطق حاشیه‌ای در شهر سنندج واقع شده است که نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم این نقطه از شهر خواهد داشت.
اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج ضمن تشریح برخی از برنامه‌های هفته کتاب در کردستان اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی هفت ایستگاه مطالعه در استان افتتاح می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و دیواندره رونمایی و افتتاح می‌شوند.
احمدی ادامه داد: در حال حاضر ۹ ایستگاه مطالعه در دو شهرستان سنندج و سقز فعال است که خوشبختانه از سوی علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی مورد استقبال قرار گرفته است.
وی افزود: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش ۱۵ عنوان در یک هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب است و افراد می‌توانند به فراخور نیاز از کتاب‌های موجود در این قفسه‌ها بهره‌مند شوند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: ایستگاه‌های مطالعه بر اساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پرازدحام مانند ادارات پرتردد، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها نصب می‌شود تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود استفاده کنند.
احمدی در خصوص نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه‌های مطالعه به صورت ماهیانه توسط کار‌شناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی شارژ می‌شود که بر این اساس هر ایستگاه سالانه دارای ۳۶ هزار نسخه گردش کتاب است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم می‌تواند در افزایش نرخ مطالعه اثرات به سزایی داشته باشد.
وی در ادامه به برخی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد، نقاشی و همچنین انشاء نویسی از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری مدارس و دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تجلیل از فعالان عرصه کتاب، برگزاری راهپیمایی، اهداء خون توسط کارکنان و کتابداران و برپایی نمایشگاه برخی دیگر از برنامه‌هایی است که در این هفته انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز