خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان خواستار شد:

بهره‌مندی از پتانسیل سدها در توسعه پایدار کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۵

مسئولان محیط زیست استان با همکاری‌های خود راهکارهای لازم را برای تسریع در روند صدور مجوزهای قانونی برای ادامه اجرای طرح و بهره‌برداری از آن به انجام برسانند.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: باید از پتانسیل و ظرفیت موجود در سدهای استان برای تحقق اهداف توسعه پایدار کردستان ‌‌نهایت استفاده را به عمل آوریم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، امیر قادری در بازدید از مراحل اجرایی توسعه و سامانه انتقال سد آزاد اظهار داشت: به دلیل اهمیت اجرای طرح‌های سد سازی و ساماندهی منابع آبی در توسعه پایدار استان در این رابطه توجه به توسعه همه جانبه این منابع با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان بسیار ضروریست.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید با برنامه ریزی منسجم از تمامی ظرفیت‌های سدسازی به ویژه سد آزاد ‌‌نهایت استفاده را به عمل آورند.
قادری روند اجرا و تکمیل پروژه ساخت سد آزاد را مطلوب خواند و بر لزوم تسریع در اتمام مراحل باقی مانده این طرح به ویژه در بحثانتقال سامانه انتقال تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌های سدسازی در استان شاهد تکمیل و افتتاح این طرح‌های در آینده نزدیک باشیم.
وی بر لزوم رعایت مهندسی ارزش در اجرای طرح‌های زیر بنایی در کردستان تاکید کرد و گفت: برای تکمیل این طرح اقدامات مناسبی صورت پذیرفته و در زمینه مهندسی ارزش پروژه و رعایت نکات زیست محیطی با رعایت موازین مربوطه شاهد وارد آمدن کمترین آسیب به محیط زیست در حاشیه این طرح هستیم و تاکنون نیز با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه حفظ تعادل زیست محیطی در این پروژه الگویی مناسب برای سایر طرح‌های عمرانی در بخش منابع آبی در کردستان بشمار می‌رود.
قادری تصریح کرد: در همین رابطه نیز مسئولان محیط زیست استان با همکاری‌های خود راهکارهای لازم را برای تسریع در روند صدور مجوز‌های قانونی برای ادامه اجرای طرح و بهره برداری از آن به انجام برسانند.
وی در ادامه دستور تشکیل دبیرخانه پیگیری مصوبات و مشکلات سدهای استان در دفتر فنی استانداری را صادر و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش این دبیرخانه مشکلات پروژه‌های سدسازی رفع شود.
قادری از مسئولان جهاد کشاورزی استان خواست تا با همکاری سایر ادارات با تسریع در انجام مطالعات به منظور بهره برداری بیشتر از منابع آبی برای توسعه کشاورزی و زیر بنایی از طریق سامانه آب انتقالی سد آزاد اقدام کنند.
وی در پایان همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در زمینه بهره‌مندی اهالی روستاهای اطراف کاسه سد و مناطق پایین دست سد از پتانسیل‌های پروژه ضروری برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم با بهره برداری کامل این طرح و سامانه انتقال آب آن زمینه توسعه کشاورزی و گردشگری در منطقه فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز