خبرگزاری کار ایران

با همکاری سازمان‌های مردم نهاد؛

عمارت خسروآباد سنندج مرمت و بازسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۱۱

این همکاری و تعامل نهادهای مردمی اولین تجربه در امر مشارکت با آن‌ها در بحثاحیاء و مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در استان بوده که می‌تواند تجربه ای مفید و کار آمد در موقعیت کنونی و حوزه میراثفرهنگی باشد.

ایلنا: معاون میراثفرهنگی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از مرمت و بازسازی بخشی از عمارت خسروآباد سنندج با همکاری سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.
علیرضا آذر شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: عمارت خسرو آباد که بعد از مسجد دار الاحسان شاخص‌ترین بنای تاریخی استان کردستان و شهر سنندج مربوط به دوره زندیه و قاجاریه است که دارای ویژگی‌های معماری خاصی است.
وی افزود: امسال با توجه به کمبود اعتبارات توانستیم با همکاری NGO‌ها و نهادهای مردمی بخشی از این عمارت تاریخی را مرمت و احیاء کنیم و با کمک NGO‌ها در امر محوطه سازی و احیاء باغچه‌ها به تسریع مرمت این بنا سرعت بخشیم.
آذر شب تصریح کرد: این همکاری و تعامل نهادهای مردمی و NGO‌ها اولین تجربه در امر مشارکت با آن‌ها در بحثاحیاء و مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در استان بوده که می‌تواند تجربه‌ای مفید و کار آمد در موقعیت کنونی وحوزه میراثفرهنگی باشد.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان دست کسانی را که در امر احیا و بازسازی و مرمت بناهای تاریخی مخصوصاًNGO‌ها که میراثفرهنگی را یاری می‌کند خواهد فشرد.
این فعالیت‌ها زیر نظر کار‌شناسان حوزه حفظ و احیاء این اداره کل انجام شده و خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز