خبرگزاری کار ایران

منابع کارگری ایلنا اعلام کردند:

مشارکت سرمایه‌گذاران چینی برای بازگشایی فولاد زاگرس

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۷۴

چکیده: از زمان قوت گرفتن شایعه واگذاری امتیاز بهره‌برداری از معادن سنگ آهن استان کردستان به کارخانه فولاد زاگرس، کارفرمای کارخانه فولاد اسدآباد اقدام به تعدیل کارگران و تعطیلی این واحد تولیدی کرده است.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه فولاد زاگرس از احتمال مشارکت سرمایه‌گذاران چینی برای بازگشایی این واحد صنعتی خبر می‌دهند.
یکی از نمایندگان کارگران فولاد زاگرس که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: در روزهای گذشته اعضای یک هیات از مهندسان و سرمایه‌گذاران چینی چند بار برای و مذاکره در کارخانه مشاهده‌ شده‌اند.
وی افزود: شنیده می‌شود که قرار است به منظور بازگشایی این واحد تعطیل شده با سرمایه چینی‌ها تغییراتی در ساختار کارخانه از جمله ساخت یک کوره جدید قوس الکتریکی ایجاد شود.

کارفرما به تعهدات‌اش عمل نکرده‌ است

این کارگر افزود: احتمال مشارکت سرمایه‌گذاران چینی در بازگشایی کارخانه فولاد زاگرس این روز‌ها درحالی قوت می‌گیرد که هنوز کارفرمای این واحد صنعتی به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده است.
وی یادآور شد: در جریان سفر ماه گذشته جمعی از کارگران این واحد تولیدی به تهران، کارفرما علاوه برپرداخت بخشی از حقوق معوقه، متعهد شد تا در ازای بازگشت کارگران حاضر در تهران نسبت به واریز حق بیمه، تمدید دفترچه‌های بیمه، برقراری سرویس رفت و آمد و برقراری پرداخت‌ حقوق ماهانه تا زمان آغاز اصلاح ساختاری اقدام کند.
وی افزود: با این حال در یک ماهی که از مراجعه کارگران می‌گذرد، کارفرما تنها حق بیمه شهریور ماه کارگران را پرداخت کرده‌ و هنوز بابت حق بیمه ماه‌های تیر و مرداد به سازمان تامنی اجتماعی بدهکاراست.
این کارگر فولاد زاگرس بابیان اینکه سرگردانی او و همکارانش ادامه دارد، افزود: نگران آن هستیم که با آغاز طرح اصلاح ساختار، به دلیل بدهی‌ کارفرما به سازمان تامین اجتماعی نتوانیم از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنیم.

واگذاری معادن سنگ آهن کردستان

این کارگر فولاد زاگرس همچنین از تصمیم اداره صنایع و معادن استان کردستان برای واگذاری امتیاز بهره‌برداری از معادن سنگ آهن این استان به کارخانه فولاد زاگرس خبر داد و افزود: این اقدام در راستای کاهش هزینه‌های مواد اولیه تولید و دسترسی آسان‌تر به سنگ معدن صورت می‌گیرد.
این کارگر فولاد زاگرس بابیان اینکه پیش از این سنک آهن مورد نیاز این کارخانه بیشتر از معادن شرقی کشور(گل‌گهر، سنگان و بافق و در ‌‌نهایت معدن بیجار) تامین می‌شد، گفت: واگذاری امتیاز بهره‌برداری از معادن سنک آهن کردستان به کارخانه فولاد زاگرس درحالی است که طبق شنیده‌ها هم اکنون امتیاز بهره‌براری از این معادن در اختیار کارخانه فولاد اسدآباد قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه کارخانه یاد شده در استان همدان قرار دارد، گفت: شنیده‌ایم که از زمان قوت گرفتن شایعه واگذاری امتیاز بهره‌برداری از معادن سنگ آهن استان کردستان به کارخانه فولاد زاگرس، کارفرمای کارخانه فولاد اسدآباد اقدام بهتعدیل کارگران و تعطیلی این واحد تولیدیکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز