خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی سقز:

نقش خانواده‌ها در ارتقاء فرهنگ مطالعه غیرقابل انکار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۴۳

خانواده ها باید لزوم توجه به فرهنگ کتابخوانی را که از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جامعه به است به فرزندانشان بیاموزند.

ایلنا: بخشدار مرکزی سقز نهادینه شدن فرهنگ مطالعه را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و گفت: خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارند.

به گزارش به گزارش خبرگزاری ایلنا در سقز، کامران چاوه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش مرکزی این شهرستان تصریح کرد: خانواده‌ها باید فرهنگ مطالعه را در‌‌ همان دوران کودکی در فرزند خود نهادینه کنند.

وی بی‌توجهی به کتاب در دوران کوردکی را از عوامل منفی در پایین بودن نرخ سرانه مطالعه در جامعه عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها باید لزوم توجه به فرهنگ کتابخوانی را که از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جامعه به است به فرزندانشان بیاموزند.

چاوه ادامه داد: اقشار مختلف در جامعه باید احساس نیاز به مطالعه و کتابخوانی پیدا کنند و متولیان فرهنگی وظیفه دارند با اجرای برنامه‌های اثرگذار زمینه این امر را فراهم سازند.

وی یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای اهداف تعریف شده‌ای به منظور افزایش نرخ سرانه مطالعه مفید است که نیل به این اهداف با تعهد و تلاش می‌سر می‌شود.

بخشدار مرکزی سقز خواستار جذب کمک‌های خیرین به سمت کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: کتابخانه‌های عمومی از ارکان توسعه فرهنگی جوامع به شمار می‌روند و کمک به توسعه این نهاد در واقع تلاش برای توسعه کشور است.

وی بر لزوم برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی به صورت منظم و مستمر تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی به منظور تشویق و ترغیب عموم مردم به امر مطالعه کتاب و کتابخوانی و توسعه نهضت مطالعه مفید در اولویت برنامه‌های انجمن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز