خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت‌احوال کردستان در گفت وگو با ایلنا:

کارت هوشمند جایگزین کارت ملی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۷۸

کارت ملی هوشمند دارای ویژگی‌هایی اعم از تراشه الکترونیکی و ضد جعل، امضای دیجیتال، کیف الکترونیکی و تصدیق هویت است.

ایلنا: مدیرکل ثبت‌احوال کردستان اظهار داشت: از ۱۵ بهمن ماه سال جاری کارت هوشمند جایگزین کارت ملی می‌شود.
عبدالله خسروی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج، با اشاره به اینکه هر سال از سوم تا نهم دی ماه به عنوان هفته ثبت‌احوال نامگذاری شده است، تصریح کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با این هفته در استان اجرا می‌شود.
وی افزود: ثبت‌احوال در جامعه امروزی نقش کلیدی در ایجاد دولت الکترونیک دارد، به طوری که آرشیو الکترونیکی اسناد از جمله اقدامات است.
خسروی‌زاده با اشاره به مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد، گفت: این امر موجب می‌شود خدمات با سرعت بیشتری ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به صدور کارت ملی هوشمند در استان اشاره داشت و افزود: صدور شناسنامه مکانیزه، کارت ملی و کارت هوشمند از مهم‌ترین وظایف این سازمان بوده است که در حال انجام و پیگیری است..
مدیرکل ثبت‌احوال کردستان ادامه داد: کارت ملی هوشمند دارای ویژگی‌هایی اعم از تراشه الکترونیکی و ضد جعل، امضای دیجیتال، کیف الکترونیکی و تصدیق هویت است.
به گفته وی، اطلاعات هویتی افراد مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، علاوه بر چاپ بر روی بدنه در تراشه الکترونیکی کارت به صوت امن ذخیره و بر همین اساس علاوه بر شناسایی فیزیکی، امکان شناسایی افراد از طریق دیجیتال نیز فراهم می‌شود.
خسروی‌زاده یادآور شد: در کارت هوشمند ملی برای هر فرد یک رمز پیش بینی شده که دارنده آن از طریق این رمز می‌تواند وارد فضای مجازی شود.
مدیر کل ثبت احوال کردستان افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم، از ۱۵ بهمن ماه جاری برای همه شهروندان استان کارت هوشمند ملی صادر می‌شود.
خسروی‌زاده بیان داشت: اعتبار کارت هوشمند ملی ۱۰ ساله است و برای تغییر کدپستی و فایل‌های اطلاعاتی نیازی به تعویض کارت نیست.
وی ادامه داد: کاربرد کارت هوشمند در شش مورد می‌تواند جایگزین مخابرات(سیم کارت)، کارت شناسایی، گواهینامه، شناسنامه، کارت عابر بانک، کارت خدمات حمل و نقل، کارت سلامت و بیمه خدمات درمانی است.
مدیر کل ثبت احوال کردستان گفت: همچنین کارت هوشمند در چهار مقطع اصلی ارتباط دولت با شهروندان، ارتباط دولت با تجارت و صنعت، ارتباط دولت با کارکنان و ارتباط دولت با دولت خدمات ارائه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار برگ سند هویتی در استان از زمان تنظیم تاکنون وجود دارد که تمامی آن‌ها حاوی شماره ملی هستند و این مهم کلید ورود به دولت الکترونیک است.
وی همچنین به نامگذاری روزهای هفته ثبت احوال اشاره کرد و یادآور شد: عناوین روزهای این هفته شامل ثبت احوال و فرهنگ سازی، ثبت احوال و کارت هوشمند ملی، ثبت احوال و دولت الکترونیک، ثبت احوال و بهره‌مندی از بخش غیردولتی و ثبت احوال و نظام جامع شناسایی ایرانیان است.
مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: تشکیل شورای ثبت احوال در استان، دیدار بانماینده ولی فقیه در کردستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ِ سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با امام جمعه و غبارروبی مزار شهدا را از جمله برنامه‌های هفته ثبت احوال در استان ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز