خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی کردستان خبر داد:

دستگیری ۹ حفار غیر مجاز در دهگلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۲۳

از این افراد، دو دستگاه فلز یاب نیز کشف و ضبط شد. / حفظ و حراست از گنجینه‌های تاریخی و آثار باستانی وظیفه تمام افراد است.

ایلنا: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از دستگیری ۹ نفر حفار غیر مجاز در شهرستان دهگلان خبر داد.
به گزارش " ایلنا "، سرهنگ " امیری " اظهار داشت: با همکاری مردم و پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرستان دهگلان ۹ نفر حفار غیر مجاز در این شهرستان دستگیر شده اند که از این افراد، دو دستگاه فلز یاب نیز کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
" امیری " با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از گنجینه‌های تاریخی و آثار باستانی وظیفه تمام افراد است، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در رابطه با هجمه به آثار میراثفرهنگی در شهرستان دامغان، موضوع را به اطلاع یگان حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان برسانند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در ادامه به کشف دو دستگاه فلز یاب در شهرستان سروآّباد اشاره کرد و گفت: با همکاری به موقع مردم و نیروی انتظامی این شهرستان این دستگاه ها از افراد متخلف کشف و ضبط شد.
وی در پایان به تحویل دادن دو سکه مربوط به قاجاریه و پهلوی توسط یک فرد به یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز