خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان:

آثار نویسندگان بومی خریداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۷

نویسندگانی که دارای کتاب چاپ شده هستند و یا کتاب های آنها در شرف چاپ شدن است می توانند درخواست خود را به این اداره کل ارسال کنند تا کتاب های آنها خریداری و در ایستگاه های مطالعه در سطح استان یا کشور توزیع شود.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از خریداری آثار نویسندگان بومی در استان خبر داد و گفت: حمایت از نویسندگان و ناشران بومی از اولویت‌های نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سقز، اسماعیل احمدی سه شنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز اظهار داشت: خریداری کتاب از ناشران بومی و توزیع کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: همچنین اداره کل کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در صورت تمایل کتاب‌های نویسندگان بومی را در قالب ایستگاه‌های مطالعه در دسترس عموم برای مطالعه قرار دهد.
احمدی تصریح کرد: بر این اساس نویسندگانی که دارای کتاب چاپ شده هستند و یا کتاب‌های آن‌ها در شرف چاپ شدن است می‌توانند درخواست خود را به این اداره کل ارسال کنند تا کتاب‌های آن‌ها خریداری و در ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان یا کشور توزیع شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در شش ماه گذشته اقدام به خریداری ۱۷ عنوان کتاب در موضوعات مختلف از ناشران بومی کرده است که این روند همچنان ادامه می‌یابد.
وی خواستار حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه علاوه بر ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه به تسریع روند توسعه کمک شایانی می‌کند.
احمدی با تاکید بر اینکه در اجرای برنامه‌های مختلف باید به پیوست فرهنگی آن نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن این فرهنگ مطلوب در جامعه سبب ارتقای فرهنگ شهروندی می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان سخنانش نقش کتاب را به عنوان یک رسانه مکتوب در جامعه مهم برشمرد ویادآور شد: حمایت دستگاه‌های مختلف از کتابخانه‌های عمومی به منظور توفیق بیشتر در اجرای برنامه‌هایش امری واجب و ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز