خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی استان خبر داد:

کردستان، آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۷۶

با هماهنگی ادارات و ارگان‌های مرتبط با بحثسفرهای نوروزی و نیز اعضای ستاد خدمات سفر استان کردستان، تمامی امکانات و خدمات برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در کردستان مهیاست.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از آمادگی استان برای استقبال و پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروز ۹۳ خبر داد.

به گزارش " ایلنا " ٰ " فرهاد میمنت‌آبادی " اظهار داشت: با هماهنگی ادارات و ارگان‌های مرتبط با بحثسفرهای نوروزی و نیز اعضای ستاد خدمات سفر استان کردستان، تمامی امکانات و خدمات برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در کردستان مهیاست.

وی تصریح کرد: برنامه‌های ستاد هماهنگی سفرهای اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در نوروز ۹۳ شامل آماده‌سازی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مراکز اقامتی و خانه‌های استیجاری، آماده‌سازی غذاخوری‌های بین‌راهی، راه اندازی و تجهیز ستاد ارائه خدمات و اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی استان کردستان در محل این اداره کل، راه اندازی ۲۱ پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها و موزه‌ها و اماکن تاریخی، راه اندازی ۱۲ اکیپ نظارتی سیار با همکاری اداره کل بهداشت و درمان و بازرگانی و بازرسان تأسیسات گردشگری از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۹۳، تجهیز و آماده سازی ۷۰ نمازخانه و سرویس بهداشتی مربوط به مجتمع‌ها و غذاخوری‌های بین راهی و مسیرهای بین جاده‌ای و برپایی ۵ سفره هفت سین در محل موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری است.

" میمنت آبادی " افزود: اجرای موسیقی کردی و رقص محلی در محل نمایشگاه‌ها و اماکن تاریخی، اجرای تورهای یک‌روزه گردشگری، اجرای طرح پیک موتوری با اکیپ ۱۵ نفره جهت تسهیل در امر راهنمایی مسافران و مهمانان نوروزی به محل‌های اقامتی، برگزاری مسابقه کردستان شناسی وی‍ژه گردشگران و همکاری با صدا و سیمای مرکز کردستان برای پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ویژه گردشگران و مهمانان نوروزی از دیگر برنامه‌‌های اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در ایام نوروز است.

وی گفت: کشیک بیش از ۱۰۰ نفر در سطح استان برای ارائه خدمات به گردشگران، تجهیز و آماده سازی ۲۰۰ کلاس درس با ظرفیت شبانه اسکان ۱۸۰۰۰ نفر در روز، اهدای جوائز به متولدین اولین روز فروردین ماه سال ۹۳، راه اندازی سامانه پیام کوتاه برای ارائه اطلاعات به گردشگران و مهمانان نوروزی و برگزاری راهپیمایی همگانی ویژه اولین جمعه اول سال ۹۳ و اهداء جوائز به قید قرعه به شرکت‌کنندگان و اجرای ۱۰ جشنواره شاد با حضور هنرمندان محلی و با اجرای مسابقات متنوع و اجرای بازیهای محلی در پارک‌های تفریحی سطح شهرستان‌های استان از برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان همچنین به چاپ و توزیع صد هزار برگ پشت و رو نقشه راهنمای گردشگری برای ارائه به گردشگران، چاپ و توزیع ویژه نامه نوروزی و چاپ و نصب پلاکارد و پارچه نویسی خیر مقدم در سطح استان به تعداد ۴۰ بنر اشاره کرد.

وی در پایان سخنانش از تمامی مسافران و گردشگرانی که کردستان را برای گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب می‌کنند، خواست نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادهای خود را با اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز