خبرگزاری کار ایران

۱۷ اسفندماه سال‌جاری؛

۴۰ گردشگر کشور هنگ کنگ میهمان کردستان می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۹۸

این گردشگران به قصد بازدید از مراسمات دف نوازی، مولودی خوانی و جاذبه های گردشگری و تاریخی و فرهنگی استان کردستان، وارد ایران خواهند شد.

ایلنا: کار‌شناس گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: با همکاری شرکت ایرمان پارس ۴۰ گردشگر خارجی از کشور هنگ کنگ در تاریخ ۱۷ اسفند ماه به قصد بازدید از مراسمات دف نوازی، مولودی خوانی و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و فرهنگی استان کردستان وارد ایران خواهند شد.
تیمور خالدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: این گردشگران به مدت ۲ شب در استان کردستان اقامت خواهند داشت و از مراکز تاریخی و و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید خواهند نمود.
وی در ادامه سخنانش از آمادگی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کردستان جهت استقبال از مسافران نوروزی خبر داد وافزود: ستاد هماهنگی سفرهای اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در نوروز ۹۳ برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است.
خالدی تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل آماده سازی هتل‌ها، مه‌مان پذیر‌ها، مراکز اقامتی و خانه‌های استیجاری، آماده سازی غذاخوری‌های بین راهی، راه اندازی و تجهیز ستاد ارائه خدمات و اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی استان کردستان در محل این اداره کل، راه اندازی ۲۱ پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهر‌ها و موزه‌ها و اماکن تاریخی است.
وی راه اندازی ۱۲ اکیپ نظارتی سیار با همکاری اداره کل بهداشت و درمان و بازرگانی و بازرسان تأسیسات گردشگری از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۹۳، تجهیز و آماده سازی ۷۰ نمازخانه و سرویس بهداشتی مربوط به مجتمع‌ها و غذاخوری‌ها ی بین راهی و مسیرهای بین جاده‌ای، برپایی ۵ سفره هفت سین در محل موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری، اجرای موسیقی کردی و رقص محلی در محل نمایشگاه‌ها و اماکن تاریخی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده ستاد خدمات سفر استان عنوان کرد.
کار‌شناس گردشگری میراثفرهنگی کردستان ادامه داد: اجرای تورهای یکروزه گردشگری جهت امر اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و مهمانان نوروزی، اجرای طرح پیک موتوری با اکیپ ۱۵ نفره جهت تسهیل در امر راهنمایی مسافران و مهمانان نوروزی به محل‌های اقامت و جاذبه‌ها، برگزاری مسابقه کردستان‌شناسی وی‍ژه گردشگران، همکاری باصدا و سیمای مرکز کردستان برای پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ویژه گردشگران و مهمانان نوروزی استان از جمله این برنامه هاست.
وی همچنین به ارائه خدمات توسط بیش از ۱۰۰ نفر کشیک در سطح استان جهت ارائه خدمات، تجهیز و آماده سازی ۲۰۰ کلاس درس با ظرفیت شبانه اسکان ۱۸۰۰۰ نفر در روز، اهدای جوائز به متولدین اولین روز فروردین ماه سال ۹۳، راه اندازی سامانه پیام کوتاه جهت ارائه اطلاعات به گردشگران و مهمانان نوروزی و برگزاری راهپیمایی همگانی ویژه اولین جمعه اول سال ۹۳ و اهداء جوائز به قید قرعه به شرکت کنندگان و اجرای ۱۰ جشنواره شاد با حضور هنرمندان محلی و با اجرای مسابقات متنوع و اجرای بازیهای محلی در پارکهای تفریحی سطح شهرستانهای استان نیز اشاره کرد.
خالدی در پایان سخنانش به چاپ و توزیع صد هزار برگ پشت و رو نقشه راهنمای گردشگری جهت ارائه به گردشگران، چاپ و توزیع ویژه نامه نوروزی و چاپ و نصب پلاکارد و پارچه نویسی خیر مقدم در سطح استان نیز اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز