خبرگزاری کار ایران

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق:

ترانزیت کالا در مرز باشماق مریوان ۲۴ ساعته شود

کد خبر : ۱۴۷۲۸۸

تاکنون شاهد تفاهم‌نامه‌های زیادی بین عراق و ایران بوده‌ایم. / امیدواریم مسئولین برای رفع مشکلات موجود تمام همت خود را بکار گیرند.

ایلنا: استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خواستار ۲۴ ساعته شدن ترانزیت کالا از مرز رسمی باشماق شد و گفت: این مهم به ترویج بیش از پیش رابطه بین ایران و عراق کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مریوان، بهروز محمدصالح امروز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه سالن مسافربری پایانه مرزی باشماق مریوان با بیان اینکه پیوندهای بین ایران و اقلیم عراق پیشینه تاریخی زیادی دارد، اظهار داشت: مرز رسمی و بین المللی باشماق مریوان دارای پتانسیل‌های بسیار وسیع و گسترده‌ای است که می‌توان با استفاده از این فرصت‌ها استراتژیک‌های فرهنگی، دینی و تاریخی بین ۲ کشور را بیش از پیش ارتقاء داد.

محمدصالح با بیان اینکه تاکنون شاهد تفاهم‌نامه‌های زیادی بین عراق و ایران بوده‌ایم، گفت: بیش از ۹۰ درصد این تفاهم نامه‌ها اجرایی شده است.

وی با اشاره به ۲ بانده کردن مرز سلیمانیه تا مرز باشماق عراق تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد دینار توانسته‌ایم این مهم را محقق کنیم چرا که تردد در مرز باشماق مریوان را آسان‌تر خواهد کرد.

استاندار سلیمانه اقلیم کردستان عراق، مرز باشماق مریوان را شریان حیاتی ارتباط تجاری و بازرگانی بین اقلیم کردستان عراق و ایران عنوان کرد و گفت: مشکلات موجود در این مرز مورد رضایت ایران و عراق نیست.

محمدصالح رفع مشکلات موجود این مرز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین برای رفع مشکلات موجود تمام همت خود را بکار گیرند.

استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در پایان سخنانش ضمن اشاره به فداکاری‌های مردم ایران یادآور شد: مردم عراق کمک‌های مردم ایران را در زمانی که آواره بودند، هیچوقت فراموش نخواهند کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به استقبال عراق از سرمایه‌گذاری ایران در این کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد پیشرفت بیشتر در این حوزه نیز باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز