خبرگزاری کار ایران

معاون وظیفه عمومی کردستان:

کلیه کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی تعویض می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۴

تمامی افرادی که از تاریخ اول فروردین سال ۶۰ به بعد موفق به دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت شده اند، مشمول این طرح هستند.

ایلنا: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور، کلیه کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت وظیفه عمومی تعویض می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، سرهنگ مراد ملایی امروز شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: بر اساس برنامه قرار بود تا پایان سال جاری این کار به اتمام برسد اما با توجه به آمار بالای مراجعه کنندگان به دفا‌تر نظام وظیفه و حجم بالای کار، امکان پاسخگویی به تمام افراد ایجاد نشد و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورد.
وی با اشاره به ابطال کارت‌های قدیمی معافیت پس از پایان مهلت مقرر برای تعویض، تصریح کرد: در این راستا و برای کاستن از مراجعات مردمی و همچنین وجود فرصت کافی برای افراد مشمول این طرح، مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت وظیفه عمومی تا پایان خرداد ۹۳ تمدید شد.
سرهنگ ملایی با بیان اینکه کارت‌های جدید حدود یک ماه تا ۴۵ روز پس از درخواست به آدرس شخص فرستاده خواهد شدافزود: تمامی افرادی که از تاریخ اول فروردین سال ۶۰ به بعد موفق به دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت شده‌اند مشمول این طرح هستند و می‌توانند با مراجعه به دفا‌تر وظیفه عمومی، نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه افرادی که کارت خود را گم کرده‌اند باید درخواست کارت المثنی دهند، ادامه داد: افراد برای تعویض کارت خود باید یک قطعه عکس شخصی، اصل کارت معافیت یا پایان خدمت، اصل کارت ملی و اصل شناسنامه را همراه داشته باشند.
وی در ادامه سخنانش به مدت زمان خدمت سربازی اشاره کرد و گفت: مدت زمان سربازانی که تا پایان سال ۹۲ به خدمت اعزام شده‌اند ۲۱ ماه است.
ملایی افزود: خدمت در مناطق عملیاتی همچون کردستان بجز شهرستان‌های بیجار و قروه ۱۸ ماه، خدمت در مناطق بد آب و هوا مثل خوزستان ۱۹ ماه و در مناطق آرام نیز ۲۱ ماه است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه مدت زمان خدمت سربازان امنیه دار نیز ۲۱ ماه است، یادآورشد: به دلیل پایین آمدن سقف موالید و کمبود سرباز به احتمال زیاد مدت زمان خدمت سربازی در آینده به ۲۴ ماه افزایش یابد.
وی همچنین به معافیت‌های کفالت اشاره کرد و گفت: معافیت‌های کفالت دارای شرایط و ضوابط خاصی است و از تاریخ ۳۱ شهریور سال گذشته بحثمعافیت سه برادری و دو برادری لغو شده است.
ملایی با اشاره به موقعیت سربازان فراری خاطرنشان کرد: تمامی سربازانی که تا پایان سال ۸۶ از خدمت فرار کرده‌اند در صورت معرفی خود به نظام وظیفه می‌توانند بدون هیچگونه جریمه و مجازاتی به خدمت خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه سربازانی که از اول سال ۸۷ به بعد از خدمت فرار کرده‌اند علاوه بر اضافه خدمت متناسب با ایام فرار جریمه نیز خواهند شد گفت: هم اکنون بحثخرید سربازی نیز لغو شده است.
ملایی در پایان سخنانش یادآور شد: تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیام کوتاه ۱۱۰۱۰۶۰۱۰ نظام وظیفه عمومی آماده پاسخگویی به سوالات مردم در این حوزه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز