خبرگزاری کار ایران

مشاور برنامه‌ریزی کمیته امداد:

عدم پرداخت یارانه‌های بخش تولید نیز صدمات بسیاری به بخش تولید وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۸

دولت تدبیر و امید هم علی‌رغم تلاش‌ها موفق نیست چراکه جاده خیلی ناهموار را تحویل گرفته و برون‌رفت از آن مشکل است.

ایلنا: مشاور برنامه‌ریزی کمیته امداد اظهار داشت: بودجه سال آینده انقباضی بسته شده و همسطح رشد تورم نیست و همین امر موجب کاهش قدرت خرید مردم می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، جعفر عسکری در همایش آموزشی توجیهی حوزه برنامه‌ریزی کمیته امداد کردستان که با حضور مدیران شهرستانی در سنندج برگزار شد، تصریح کرد: بهره‌وری در عملکرد یکی از شاخص‌های مهم در ارتقا و موفقیت هر سازمانی است و مدیران به هر میزان با این مهم آشنایی داشته باشند اثرات مثبت آن را در تحقق اهداف خواهند دید.
وی افزود: انتخاب مدیر برنامه‌ریزی کمیته امداد کردستان به عنوان یکی از ۱۰ استان عضو کمیته راهبردی مرکز نشان از توانمندی آن دارد و افتخاری برای استان است.
عسکری ادامه داد: ارزیابی عملکرد سازمانی با هدف پیشرفت در امور کمیته امداد امام خمینی مورد توجه و در حال اجراست که اثرات آن در آینده به ویژه در بحثاستفاده بهینه از امکانات و خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف نمود می‌یابد.
مشاور برنامه‌ریزی کمیته امداد با بیان اینکه دو موضوع مهم در کشور اتفاق افتاده که توجه به بهره‌وری عملکرد را مضاعف کرده است، گفت: تحریم‌های اقتصادی و عملکرد شعاری دولت گذشته که بدون تدبیر، بهره‌وری و برنامه‌ریزی جلو رفت.
این استاد دانشگاه افزود: دولت تدبیر و امید هم علی‌رغم تلاش‌ها موفق نیست چراکه جاده خیلی ناهموار را تحویل گرفته و برون‌رفت از آن مشکل است.
وی بیان داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از حرکات خوبی بود که متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری‌ و عدم مدیریت درست، آن گونه که باید پیش می‌رفت، محقق نشد.
عسکری تصریح کرد: یارانه‌ها قرار بود تنها به اقشار نیازمند جامعه تعلق بگیرد اما همه مردم حتی ایرانیان خارج از کشور نیز با درآمدهای بالا در دریافت یارانه‌ها با نیازمندان همسطح هستند.
مشاور برنامه‌ریزی کمیته امداد با بیان اینکه قرار نبود یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت شود، بیان داشت: عدم پرداخت یارانه‌های بخش تولید نیز صدمات بسیاری به بخش تولید وارد کرد و منجر به تعطیلی بسیاری از واحدها تولید شد.
وی با بیان اینکه منابع درآمدی امداد از دو بخش دولتی و مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود، اضافه کرد: محدودیت بودجه دولت موجب پایین آمدن سطح درآمدی مردم و در نتیجه کاهش مشارکت‌های آنان خواهد شد.
مشاور برنامه‌ریزی کمیته امداد افزود: مددجویان و جامعه هدف این نهاد طالب خدمات بهتر هستند و ارائه خدمات بهتر نیازمند تامین اعتبار است.
عسکری با بیان اینکه باید بسترهای درآمدسازی را شناسایی کنیم، گفت: تحقق این مهم نیازمند ارائه آموزش‌های لازم به مدیران است، اضافه کرد: مدیران این نهاد باید با حضور در این دوره‌های آموزشی دانش را به مهارت تبدیل و آن را در محیط کار در خدمت بگیرند.
وی افزود: به همین منظور برنامه‌های کاربردی با توجه به شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف مدیریتی از جمله اشتغال، آموزش، فرهنگی، درمان و مسکن تدوین و به مرحله اجرا در می‌آید.
مشاور برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد به منزله مچ‌گیری نیست، گفت: ارزیابی عملکرد به دنبال از بین بردن ضعف‌ها و ارتقا نقاط قوت در راستای تحقق بیش از پیش اهداف و چشم‌اندازهاست.
عسکری یادآور شد: با بررسی برنامه‌ها و عملکرد هر حوزه می‌دانیم تا چه میزان در تحقق اهداف درست عمل کرده‌ و تا چه حد با آن فاصله داریم.
وی با بیان اینکه نگاه و متر بهره‌وری به دنبال تغییر نگاه مدیریتی است، گفت: می‌خواهیم با برنامه‌ریزی دقیق ضمن کاهش هزینه‌ و زمان، بهره‌وری را بالا ببریم.
مشاور برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش زمانی که رهبر معظم انقلاب بحثاقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند به جای اینکه مسئولان دولت این تدبیر حکیمانه را مورد توجه و تحریم‌ها را دور بزنند آن را در قالب برگزاری چند همایش خلاصه نمودند.
عسکری در پایان سخنانش افزود: کمیته امداد سعی دارد با شناسایی شاخص‌ها و ارزیابی عملکرد مدیران اعتبارات را به صورت هدفمند توزیع و با این کار بستر خدمات‌رسانی بهتر و توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف را فراهم سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز