خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان:

کشف ۷۰درصدی موادمخدر در کردستان / با خرده فروشان برخورد قاطع می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۴۹

آنچه جامعه را از مبتلا شدن به این بلای خانمان سوز مصون می‌کند، آگاه‌سازی مردم، خانواده‌ها و نسل جوان با مضرات این پدیده خطرناک است.

ایلنا: جانشین فرماندهی انتظامی کردستان گفت: در طول ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از نظر کشفیات مواد مخدر در استان ۷۰ درصد رشد داشته‌ایم.
به گزارش خبرنگار " ایلنا " از سنندج، " جعفر آژنگ " امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: امروزه بحثمواد مخدر به عنوان یکی از مسائل پیچیده اجتماعی در عصر حاضر است که خواسته یا ناخواسته زمینه‎ساز بروز بسیاری از آسیب‎ها و انحرافات اجتماعی شده است.
وی برخورد جدی با این پدیده شوم و خطرناک را نیازمند عزم همگانی دانست و تصریح کرد: آنچه جامعه را از مبتلا شدن به این بلای خانمان سوز مصون می‌کند آگاه‌سازی مردم، خانواده‌ها و نسل جوان با مضرات و مشکلات این پدیده خطرناک است.
" آژنگ " افزود: کردستان در یک پروسه زمانی از لحاظ جرایم مواد مخدر به استانی دارای وضعیت سفید به شمار می رفت، امامتاسفانه هم اکنون آمار معتادان در استان به شیوه نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه ستاد پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان اقداماتی در این خصوص انجام داده است که مقابله با خرده فروشان، پاکسازی پارک ها وبرخورد جدی با باندها از جمله این اقدامات است.
سرهنگ " آژنگ " در ادامه سخنانش گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان از ابتدای سال‌جاری تا کنون موفق به متلاشی شدن ۲۱ باند توزیع مواد مخدردر استان شده است.
جانشین فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه از نظر تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این خصوص نیز ۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم، گفت: تعدادی اسلحه نیز از این باندها کشف و ضبط شده است.
وی یادآور شد: یک باند ۷ نفره غیربومی نیز با بیش از ۲۵ کیلوگرم شیشه خیس با تلاش نیروهای انتظامی در شهرستان سقز شناسایی شد.
وی همچنین از توقیف ۴۳ خودرو از عاملین تهیه و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد وگفت: در طول ۱۱ ماه گذشته نیز بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.
" آژنگ " در خصوص افزایش کشفیات انواع مواد مخدر در استان نیز بیان داشت: مرفین با ۱۰۰ درصد، حشیش ۳۸ درصد، مواد مخدر شیشه ۸۱ درصد و تریاک ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته در کردستان رشد داشته است.
جانشین فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در تداوم برقراری امنیت در استان کردستان اصحاب رسانه سهم و مشارکت بس یار خوبی دارند، افزود: امنیت حاکم برکردستان امنیتی پایدار، قابل قبول و اطمینان بخش است و بی‌شک یکی از مهمترین دلایل تداوم و تحکیم امنیت در این استان همکاری و تعامل اصحاب رسانه، همراهی بسیار خوب مردم و مشارکت دستگاه ها در ایجاد امنیت است.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه ماموریت و رسالت نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر تعطیل بردار نیست، خاطرنشان کرد: تلاش در راستای متلاشی نمودن باندها و ایجاد محیطی امن برای مردم مهم‌ترین رسالت پلیس در استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز