خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کردستان:

هرگونه افزایش نرخ اقامت در هتل ها غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۲۵

هتلها و مراکز اقامتی باید نسبت به برپایی سفره هفت سین و ارتقاء سطح کیفیت پذیرایی از مهمانان و نحوه برخورد با مسافران و گردشگران اقدامات لازم را انجام داده و این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

ایلنا: معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: در نوروز امسال هرگونه افزایش نرخ از سوی هتلها و مراکز اقامتی و مراکز پذیرایی غیرقانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
" آرمان وطن دوست " در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: ما در سطح استان نهادهای زیادی در ارتباط با گردشگری داریم که فعالترین آنها جامعه هتلداران و مراکز اقامتی است.
وی تصریح کرد: با همکاری جامعه هتلداران استان کردستان، کارشناسان گردشگری و مسئولین شهرستانها جلسات آموزش صنعت گردشگری و نحوه پذیرایی و مهمان نوازی از مهمانان و مسافران و گردشگران در تمامی هتلها و مراکز اقامتی و مراکز پذیرایی و بین راهی در راستای استقبال از مهمانان نوروزی و جذب گردشگر در سطح استان برگزار شده است.
وطن دوست افزود: یکی از بحثهای مهم در حوزه گردشگری کشور که در کارگروه گردشگری نیز مطرح شده است اختصاص تسهیلات قابل ملاحظه ای از صندوق توسعه ملی با تسهیلات کم بهره ۴ درصد بوده که باید در اختیار تأسیسات گردشگری قرار گیرد.
وی گفت: مدیران تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی نسبت به بازسازی و بهسازی و توسعه این مراکزباید اقدام نمایند که با عملیاتی شدن آن در سطح کشور در استان کردستان نیز اجرایی خواهد شد.
معاون گردشگری کردستان بیان داشت: در کمیته آموزش استان مصوب شده که امسال صدور پروانه بهره برداری برای اشخاص منوط به گذراندن حداقل ۳۰ تا۵۰ ساعت آموزش های لازم صنعت گردشگری باشد.
وطن دوست همچنین در خصوص استاندارد سازی مراکز اقامتی و هتلهای سطح استان گفت: تاکنون ۸ واحد برای عقد قرار داد اقدام نموده و ۵ واحد دیگر در حال عقد قرار داد برای استاندارد سازی می باشند.
وی در ادامه گفت: واحد هایی که استاندارد سازی خواهند شد باید از نیروهای کار آمد و تحصیل کرده در بحثواحد های اقامتی و هتلها و مهمان پذیرها استفاده نمایند.
وطن دوست یادآور شد: هتلها و مراکز اقامتی باید نسبت به برپایی سفره هفت سین و ارتقاء سطح کیفیت پذیرایی از مهمانان و نحوه برخورد با مسافران و گردشگران اقدامات لازم را انجام داده و این امر را در دستور کار خود قرار دهند.
وی از واگذاری اقلام تبلیغاتی و بروشورهای راهنمای گردشگری به شهرستانها خبر داد و گفت: در صورت نیاز واحدهای اقامتی و هتلها به این اقلام، مدیران این اماکن می توانند با همکاری میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به چاپ و تکثیر این اقلام اقدام نمایند.
معاون گردشگری کردستان در پایان سخنانش به تشکیل اکیپ های بازرسی و نظارتی با همکاری ادارات بازرگانی، اماکن، دانشگاه علوم پزشکی و میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بازرسی و نظارت بر واحد های اقامتی، هتلها و مراکز پذیرایی و بین راهی سطح استان اشاره نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز