خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی کردستان:

کردستان امن ترین استان کشور است / کاهش تلفات درون شهری طی ۹ سال متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۴۲۶

نیروی انتظامی با همکاری سایر نهادها و ادارات دولتی، در راستای تامین امنیت و آرامش اقشار مختلف مردم در تمامی طول سال به ویژه مناسبت های خاص در صحنه حاضر است.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی کردستان از بالابودن شاخص های امنیت اجتماعی در کردستان و قرار گرفتن این استان در زمره امن ترین استان های کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، سردار محسن حسن‌خانی دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، با بیان اینکه در تداوم برقراری امنیت در استان کردستان اصحاب رسانه سهم و مشارکت بسیار خوبی دارند، افزود: امنیت حاکم برکردستان امنیتی پایدار، قابل قبول و اطمینان بخش است و بی‌شک یکی از مهمترین دلایل تداوم و تحکیم امنیت در این استان همکاری و تعامل اصحاب رسانه، همراهی بسیار خوب مردم و مشارکت دستگاه ها در ایجاد امنیت است.

وی تصریح کرد: ارتقا احساس امنیت در جامعه باعثشده تا هر سال شاهد حضور مسافران زیادی در استان باشیم که امیدواریم این امنیت با همکاری مردم همچون گذشته برقرار باشد چرا که با بالا رفتن احساس امنیت در بین مردم شاهد افزایش سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان خواهیم بود.

وقوع کمتر از یک درصد جرائم خشن در کردستان

سردار حسن خانی افزود: خوشبختانه با اقدامات و تدابیر صورت گرفته در سالجاری هیچگونه جرم خشن و تاثیر گذاری در استان نداشته ایم که این موضوع نوید خوبی برای مردم فرهنگی استان کردستان است.

وی از کاهش ۱۹ درصدی وقوع قتل عمد نیز در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: در بحثکشف قتل‌های عمد در سال‌جاری تمام موارد کاملا کشف و ۷ مورد نیز که مربوط به سنوات گذشته بوده است، با تلاش همکاران انتظامی استان کشف شده است.

حسن‌خانی با بیان اینکه در بحثکشف وقوع سرقت‌ها رتبه نخست کشوری را بدست آورده‌ایم، اضافه کرد: در زمینه کشف سرقت، تحقق ۹۲ درصد در ۱۱ ماهه امسال داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ‌در زمینه سرقت احشام در برخی روستاهای استان که به یک مشکل اساسی برای مردم تبدیل شده بود با تلاش نیروهای انتظامی در شهرستان‌های مختلف موفق به کشف ۱۲۳ درصدی سرقت‌ها شدیم و چندین باند نیز در این راستا دستگیر شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان همچنین از تشکیل ۹ هزار و ۴۱۶ فقره پرونده قاچاق کالا در این استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش ریالی این کالاها ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کردستان، ۹ سال متوالی در تلفات درون‌شهری کاهش داشته است، بیان داشت: شیب نزولی در تلفات رانندگی درون‌شهری با همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات در استان کسب شده است.

کشف ۱۰ میلیون انواع مواد محترقه در کردستان

حسن خانی، همچنین از کشف ۱۰ میلیون انواع مواد محترقه در این استان خبر داد و گفت: طرح جمع آوری مواد محترقه از دو ماه پیش در سطح استان کردستان اجرا شد که در این زمان حدود ۹ میلیون از این مواد محترقه توسط نیروهای انتظامی و یک میلیون آن نیز با تلاش نیروهای مرزبانی کشف و ضبط شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه میزان کشفیات برای مصرف داخل استان نبوده است، افزود: از طریق مرزهای استان کردستان مواد محترقه وارد شده است تا در سطح کشور توزیع شود که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای انتظامی استان از تحقق این عمل جلوگیری شد

وی همچنین از کاهش پرونده های قاچاق در استان خبر داد و گفت: در سالجاری ۹هزار و ۴۱۶ فقره پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده که با وجود کاهش آمار تشکیل پرونده‌ها، شاهد افزایش ۶۰ درصدی ارزش ریالی آنها بوده‌ایم.

حسن خانی افزود: نیروی انتظامی استان در برنامه‌های سال آینده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری ورود تا ریسک قاچاق در جامعه افزایش و این مهم در استان کاملا حذف و یا کاهش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی کردستان یادآور شد: مردم استان کردستان طی ۱۱ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد بیشتر با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته اند.

سردار حسن خانی اضافه کرد: در این مدت ۳۱۶ هزار و ۸۲۷ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته شده که از این تعداد تماس ۴۶درصد منجر به عملیات پلیسی شده است.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری مدت زمان حضور گشت های انتظامی در صحنه جرم و یا حوادث۱۰ دقیقه است، یادآور شد: این میزان در استان کردستان به طور متوسط ۱۲ دقیقه بود که خوشبختانه این زمان را به ۵ دقیقه کاهش دادیم.

پلیس با شادی مردم مخالف نیست

فرمانده نیروی انتظامی کردستان در ادامه سخنانش با بیان اینکه پلیس با شادی مردم مخالف نیست، گفت: ما اعتقاد داریم هر چه شادی و نشاط بین مردم بیشتر باشد جرم و جنایت کمتر اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: ما با کسانی که برای شادی و نشاط خود، دیگران را به خطر می اندازند، مخالف هستیم و با این افراد برخورد قانونی می شود.

سردار حسن خانی تصریح کرد: اگر فرد و یا افرادی با اقدامات منفی خود در چهارشنبه آخرسال برای مردم ایجاد مزاحمت نمایند و یا اینکه نسبت به تخریب اموال عمومی و خصوصی اقدام نموده دستگاه قضایی با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی ابراز داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی استان کردستان در آماده باش کامل هستند تا در شب چهارشنبه سوری با هرگونه تجمع غیرقانونی در اماکن پر تردد و عمومی برخورد کند.

سردار حسن خانی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با همکاری سایر نهادها و ادارات دولتی، در راستای تامین امنیت و آرامش اقشار مختلف مردم در تمامی طول سال به ویژه در ایام نوروز و مناسبت های خاص در صحنه حاضر است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه پلیس با اقتدار، آرامش و امنیت چهارشنبه سوری را در استان برقرار می‌کند، افزود: امیدواریم با همکاری مردم استان کردستان، همچون سال های گذشته بتوانیم سالی جدید بدون هیچ گونه حادثه دیدگی و در کمال آرامش داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز