خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان خبر داد:

کاهش ۵۳ درصدی متوفیان تصادفات در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۵۳

از ۲۸ اسفند ۹۲ تا ۱۶فروردین سال جاری بیش از دو هزار و ۸۰۰ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان کردستان شد.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان از کاهش ۵۳ درصدی متوفیان تصادفات درون و برون شهری استان از ۲۵ اسفند سال ۹۲ تا ۱۶ فروردین ماه جاری نسبت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، جعفر آژنگ ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راه استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۶ فروردین ماه جاری ادامه داشت، گفت: خوشبختانه در مدت اجرای این طرح، با تلاش مأموران پلیس راه و راهور استان کردستان و همکاری سایر عوامل انتظامی تصادفات فوتی درون و برون شهری کردستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۲۰۵ گشت به صورت روزانه در جاده‌های استان فعالیت داشتند.

آژنگ با اشاره به فعالیت پلیس راهور نیزدر طرح نوروزی امسال افزود: در حوزه پلیس راهور نیز ۴ هزار و ۳۰۵ گشت خودرویی، موتوری و پیاده به صورت روزانه در سطح استان فعالیت داشتند.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: علاوه بر این گشت‌ها نیز، یک قرارگاه با نام قرارگاه امام علی(ع) در استان فعال و در طول تعطیلات نوروزی در دو نوبت صبح و شب اقدامات انجام شده را به صورت کامل رصد کرده است.

آژنگ یادآور شد: ماحصل تمام اقدامات انجام شده، کاهش ۱۲ درصدی تصادفات درون و برون شهری در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی در ادامه سخنانش از انجام ۷۵۰ گشت روزانه خودرویی، موتوری و پیاده برای تامین امنیت مردم، اماکن و منازل آن‌ها در طول اجرای طرح پلیس نوروزی در استان خبر داد و گفت: گشت انتظامی پلیس استان از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه جاری ادامه داشت.

وی همچنین به اقدامات نیروی انتظامی در طرح‌های مختلف نوروزی امسال اشاره کرد و افزود: در حوزه سرقت‌ علاوه بر کشف سرقت‌هایی که در طول ایام تعطیلات نوروزی در سطح استان انجام گرفته تعدادی از سرقت‌هایی که در سال گذشته صورت گرفته را کشف کرده‌ایم.

آژنگ ادامه داد: همچنین در طرح نوروزی امسال و در حوزه فرهنگی ۲۵۰ تخته بنر حاوی مسائل آموزشی، هشداری و مسائل پیشگیری در شهرهای مختلف استان نصب شده است.

وی اضافه کرد: ۵ هزار نسخه نقشه راهنمایی، ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه سی‌دی آموزشی، ۳۰ هزار برگ بروشور آموزشی برای مسافران، ۱۰ هزار بسته فرهنگی و ۲ هزار سی‌دی سلام همسفر نیز در مدت زمان یاد شده در بین مسافران و گردشگران در سطح جاده‌های استان توزیع شد.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان اظهار داشت: بنابر آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ۲۸ اسفند ۹۲ تا ۱۶فروردین سال جاری بیش از دو هزار و ۸۰۰ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان کردستان شد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه کاهش خسارات در چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروز طی سال‌های گذشته جهش‌گونه بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند در سال‌های آتی با همکاری مردم ادامه یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز