خبرگزاری کار ایران

در قطعنامه مجمع عمومی انجمن صنفی کارگران خباز سنندج طرح شد:

اعتراض به افزایش نیافتن مزد کارگران خباز برای سومین سال متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۱۵

کارگران خباز قریب به ۳ سال است که از افزایش دستمزد برابر با ماده ۴۱ قانون کار محروم بوده و فشار اقتصادی، افزایش هزینه‌های مسکن، خوراک، پوشاک، تحصیل و… عرصه زندگی را برای شان سخت کرده است.

مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه عصر روز دوشنبه(۲۵ فروردین) برگزار شد و ۱۶۰ کارگر حاضر در آن با تصویب قطعنامه‌ای به افزایش نیافتن دستمزد‌های شان برای سومین سال متوالی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این قطعنامه گفته شده است کارگران خباز قریب به ۳ سال است که از افزایش دستمزد برابر با ماده ۴۱ قانون کار محروم بوده و فشار اقتصادی، نرخ بالای مسکن، خوراک، پوشاک، تحصیل و… عرصه زندگی را برای شان سخت کرده است و وضعیت معیشتی ناشی از این شرایط تحمیل شده ادامه زندگی را به برای آنان به مخاطره انداخته است.

در بخش دیگری از این قطعنامه با اشاره به بی‌نتیجه ماندن پیگیری مطالبات و خواسته‌های قانونی نمایندگان صنف کارگران خباز از اینکه مسئولان مربوطه هیچگونه ترتیب اثری به این مطالبات نداده‌اند، انتقاد شده است.

امضا کنندگان این قطعنامه ضمن پشتیبانی از نمایندگان قانونی شان در انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه، ادامه این وضعیت را بی‌عدالتی آشکار در حق خود و خانواده‌‌های شان دانسته‌اند.

کارگران خبازی‌های سنندج و حومه در این قطعنامه خواستار انجام اقدام عملی و فوری مسئولان دولت یازدهم در خصوص به روز رسانی دستمزدهای کارگران خباز شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز