خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت وگو با ایلنا:

کردستان همواره مهد فرهنگ و هنر بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۰۵

در میان هنرمندان استان افراد خوش فکر و توانمندی هستند که می توانند برای توسعه و ارتقاء شاخص های فرهنگی نظریه، برنامه و راهکار ارائه دهند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: کردستان، همواره مهد فرهنگ و هنر ایران اسلامی بوده که هنرمندان فرهیخته‌ای از این آب و خاک به اقصی نقاط نه تنها کشور، بلکه جهان معرفی کرده است.
جلال قلعه شاخانی شنبه شب در حاشیه برپایی دومین نمایشگاه عکس پرتره هنرمندان برجسته کرد در سنندج، به خبرنگار ایلنا گفت: کردستان خاستگاه هنر و بخشی از تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است، که هنرمندان اعتبار هنر این دیار بوده و وجود آن‌ها مایه مباهات خطه فرهنگی کردستان است.
وی با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند در جهت حفظ هویت و تاریخ ما تاثیر‌گذار باشند، تصریح کرد: هنرمند باید با درک شرایط، نیاز‌ها و امکانات جامعه خود اثری را خلق کند تا بوسیله آن پیامی جدید را مستقیم یا غیر مستقیم به مخاطبان انتقال دهد.
قلعه شاخانی افزود: در میان هنرمندان استان افراد خوش فکر و توانمندی هستند که می‌توانند برای توسعه و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی نظریه، برنامه و راهکار ارائه دهند که بایداین مهم با حمایت مسئولین اتفاق بیافتد.
وی در ادامه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: امسال که به سال فرهنگ و اقتصاد مزین شده، باید در راستای خدمت به مردم و آنگونه که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گام‌های اساسی برداشته شود.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: تأکید معظم له در خصوص تقدم فرهنگ بر اقتصاد در شعار سال، نشان از وظیفه خطیر هنرمندان در راستای عملی شدن اهداف و برنامه ریزی‌های سال جاری است.
وی بیان داشت: در این راستا هنرمندان می‌‎توانند ایده‎های هنری خود را در زمینه تحقق شعار سال ارائه دهند که قطعاً با استقبال خوبی روبرو می‌شود و می‌‎توانیم با زبان هنر شعار سال را در زندگی روزمره مردم برای سال‎های متمادی نهادینه کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد: دست اندرکاران حوزه فرهنگی باید برنامه‌ها و اولویت‌های خود را در سال جدید بر اساس نیازهای فرهنگی کشور برای هنرمندان ترسیم کنند و اهالی هنر نیز در همین قالب تولید فرهنگ داشته باشند.
قلعه شاخانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در راستای تحقق شعار سال این آمادگی را دارد که با همفکری و هم افزایی هنرمندان استان گام‌های بلندی را بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز