خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استاندار خواستار شد:

ضرورت تشدید نظارت بر بازار، هم‌زمان با آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۰۶

افزایش قیمت ها باید معقول بوده و متناسب با میزان پیش بینی های مسئولان در مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی استاندار خواستار تشدید نظارت بر نحوه افزایش قیمت‌ها در مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها در کردستان شد
به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه شب در جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه در استان کردستان گفت: پس از اتمام مرحله نخست طرح هدفمندکردن یارانه و درابتدای این مرحله با ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه عملا مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها آغاز و وارد فاز اجرایی شده است.
وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری و هماهنگی مناسب دستگاه‌های اجرایی استان به جز در روز نخست ثبت نام که وقفه‌ای هرچند کوتاه در ثبت اطلاعات متقاضیان در سراسر کشور مشاهده شد خوشبختانه در دیگر روز‌ها مراحل ثبت نام با بروز حداقل اشکالات به انجام رسید.
ازهاری با تقدیر از کلیه عوامل دست اندار اجرای مرحله ثبت نام مرحله دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از جمله فرمانداران، بخشداران، دهیاران، ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دفا‌تر پیشخوان، پلیس + ۱۰ و سایر مراکز پیش بینی شده برای ثبت نام از متقاضیان در استان نحوه اجرای ثبت نام را رضایتمند دانست.
وی تصریح کرد: از زمان آغاز بحثاجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها با همکاری مطبوعات، رسانه‌های جمعی و صدا وسیما اطلاع رسانی لازم برای آگاهی و اطلاع احاد جامعه صورت گرفت که امیدواریم درمراحل بعدی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به شکل مناسبی به انجام برسد.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان ادامه داد: با اتمام مهلت مقرر برای مراجعه متقاضیان بر طبق برنامه زمان بندی و ارقام آخر شماره ملی آن‌ها و با پیش بینی‌های به عمل آمده درروزهای ۳۰ و ۳۱فروردین ماه افرادی که به نحوی تاکنون موفق به ثبت نام نشده و یا علاقمند به انصراف از دریافت یارانه نقدی هستند می‌توانند با مراجعه به سایت درخواست خود را اعلام کنند.
ازهاری تاکید کرد: هرچه افراد بیشتری که دارای تمکن مالی مناسب هستند انصراف خود را از دریافت یارانه‌ها اعلام کنند دولت می‌تواند خدمات بیشتری را در حوزه‌های سلامت، حمل و نقل و دیگر زمینه‌ها به نیازمندان را ارائه دهد.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان در ادامه ازعملیاتی شدن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باید همه سازوکارهای لازم برای اجرای صحیح این طرح لحاظ و با دقت فراوانی وارد فاز اجرایی طرح شد.
وی با اشاره به سیاست دولت در خصوص اتخاذ شیب ملایم افزایش قیمت‌ها با آغاز اجرای مرحله دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سطح جامعه از اداره صنعت معدن و تجارت استان خواست تا در صورت اعلام دولت در خصوص آغاز مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها با افزایش اکیپ‌های نظارتی با دقت برنحوه رعایت قیمت‌های مصوب برای رفاه حال احاد جامعه نظارت کرده و برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت تلاش خود را مضاعف کرده و با موارد تخلف با قاطعیت برخورد کنند.
ازهاری تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها باید معقول بوده و متناسب با میزان پیش بینی‌های مسئولان در مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها صورت گیرد.
معاون برنامه ریزی استاندار کردستان یادآور شد: اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در حقیقت یک کمک بزرگ اقتصادی در اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی دولت است بنابراین همه باید با تمام توان از این طرح حمایت و پشتیبانی کنیم.
ازهاری ازصدا و سیمای مرکز کردستان خواست تا همزمان با آغاز مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام به تهیه ویژه برنامه‌های توجیهی اجرای طرح با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که به نحوی درگیر اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها هستند با هدف تشریح تاثیرات مثبت اجرای طرح بر بخش‌های مختلف جامعه نسبت به اطلاع رسانی به مردم و ارتقا آگاهی افراد برای همکاری بیشترآن‌ها در طول اجرای طرح تاکید کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی نیز که با وجود ثبت نام برای دریافت یارانه‌ها پیامک تایید را دریافت نکرده‌اند نگران نباشند زیرا با اعلام ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها به دلیل احتمال بروز اشکال در سیستم پیامکی در هنگام ثبت نام در صورت تکمیل صحیح فرم‌های ثبت نامی از سوی این ستاد ثبت نام آن‌ها تایید شده و در صورت واجد شرایط بودن یارانه دریافت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز