خبرگزاری کار ایران

برای نهمین سال متوالی صورت گرفت؛

سیر نزولی تصادفات درون شهری در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۷۹

در سال ۹۲ علیرغم افزایش ترافیک و افزایش تعداد خودروهای شماره‌گذاری شده و همچنین صدور گواهینامه رانندگی جدید، این استان برای نهمین سال متوالی کاهش تلفات درون شهری را داشته است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: برای نهمین سال متوالی استان کردستان سیر نزولی در تصادفات درون شهری داشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج, سیدعارف قادرزاده پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: در سال ۹۲ علیرغم افزایش ترافیک و افزایش تعداد خودروهای شماره‌گذاری شده و همچنین صدور گواهینامه رانندگی جدید، این استان برای نهمین سال متوالی کاهش تلفات درون شهری را داشته است
وی تصریح کرد: حفظ وضع موجود در تلفات رانندگی درون‌شهری در استان مناسب بوده به طوریکه در سال ۸۳ با ۱۱۲ نفر تلفات و در سال ۹۲ با ۴۴ نفر فوتی مواجه بوده ایم.
قادرزاده با بیان اینکه شیب نزولی در تلفات رانندگی درون‌شهری با همکاری تمام سازمان‌ها، ادارات و رسانه های جمعی در استان کسب شده است، افزود: هرچه تعامل و همکاری مردم با پلیس بیشتر باشد قطعاً آرامش و امنیت در سطح جامعه افزایش پیدا می‌کند.
وی در ادامه سخنانش از کاهش ۲۱ درصدی مجموع تصادفات منجر به فوت و جرح در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد وگفت: تعداد تصادفات منجر به فوت در مدت زمان یاد شده با ۲۵ درصد کاهش و تصادفات منجر به جرح با ۲۴ درصد کاهش روبه رو بوده است.
رئیس پلیس راهور استان کردستان از شناسایی۱۷ نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و افزود: از این تقاط شناسایی شده ۱۰ نقطه مربوط به شهرستان سنندج است.
قادرزاده عمده ترین مشکلات مربوط به حوزه ترافیک به ویژه شهر سنندج را کم عرض بودن خیابانها، عدم پارکینگ طبقاتی و نبود پلهایهوایی مناسب عنوان کرد.
وی با بیان اینکه درفروردین ماه سالجاری ۳۵ جلد گواهینامه به دلیل نمره منفی بالا ضبط شده است، یادآور شد: در مدت زمان یاد شده بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو به دلیل داشتن جریمه بیش از ۱۰ میلیون ریال متوقف شدند.
قادرزاده در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت که موجب سلب آسایش مردم و انجام تخلفات حادثه ساز شده بودند، در این مدت توقیف شدند و مراحل قانونی در مورد آنها صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز