خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات کبدی کردستان تاکید کرد:

ورزش کبدی در کردستان باید گسترش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۴۹

اگرچه مردم کردستان با این ورزش بیگانه نیستند اما باید بااطلاع رسانی مناسب این ورزش را بیشتر و بهتر در میان مردم بخصوص نسل جوان گسترش داد.

رئیس هیات کبدی کردستان بر گسترش یافتن این ورزش در میان جوانان استان تاکید کرد و گفت: باید با احیای این ورزش بار دیگر کبدی را در میان مردم بخصوص در روستاها ببریم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج, رییس هیات کبدی کردئستان صبح امروز جمعه به همراه بخشدار مرکزی و رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج در بازدید از روستای قلیان این شهرستان بر توسعه و تقویت ورزش کبدی به عنوان یکی از ورزش های محبوب مردم کردستان تاکید کردند.
سید دارا سید عباسی در این بازدید با قدردانی از حضور مسوولان شهرستان سنندج در روستای قلیان، هدف از این بازدید را ارزیابی موقعیت روستای قلیان از نظر فضاهای ورزشی و ورزشکاران دانست و گفت: روستای قلیان به دلیل پیشینه قدیمی در زمینه ورزش کبدی در توسعه زیربنایی این ورزش مورد توجه ویژه است.
وی با بیان یانکه ورزش کبدی یکی از ورزش های ناشناخته در استان است, افزود: اگرچه مردم کردستان با این ورزش بیگانه نیستند اما باید بااطلاع رسانی مناسب این ورزش را بیشتر و بهتر در میان مردم بخصوص نسل جوان گسترش داد.
سید عباسی تصریح کرد: ورزش کبدی یکی از ورش های بومی محلی مناطق کردنشین محسوب می شود و از این رو قصد داریم با احیای این ورزش بار دیگر کبدی را در میان مردم بخصوص در روستاها ببریم.
رئیس هیات کبدی کردستان از ورزشکاران کبدی کار روستای قلیان نیز به دلیل همکاری و تعامل با هیات استان و شهرستان نیز قدردانی کرد و گفت: هیات استان به دنبال تدوین برنامه های خود جهت احیای بیشتر این ورزش در کردستان و تقویت بیش از پیش آن است.
سید عباسی با اشاره به اینکه روستای قلیان ورزشکاران کبدی کار بسیار خوبی دارد، از ' سیامک رضاقلی ' به عنوان یکی از بازیکنان ملی پوش کشورمان یاد کرد و گفت: حمایت از این ورزشکاران اولویت اصلی هیات کبدی استان است.
وی در پایان سخنانش از رسانه ها نیز خواست در راستای شناساندن هرچه بهتر و بیشتر ورزش کبدی در میان مردم استان بخصوص نسل جوان تلاش کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج نیز در جریان این بازدید اظهار داشت: این اداره هم اکنون به دلیل کمبود اعتبارات و نبود امکانات و تجهیزات در زمینه کمک به ورزشکاران با کمبود شدید مواجه است.
سعید عدنانی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر با محدودیت های اعتباری مواجه بودیم، تصریح کرد: در صورت گشایش اعتبار، ورزشکاران روستایی را در اولویت اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی قرار می دهیم.
وی با اشاره به اینکه در روستاهای شهرستان سنندج استعدادهای ورزشی بسیار خوبی وجود دارد، گفت: با همکاری هیات های شهرستانی این استعدادها را شناسایی و تقویت می کنیم.
عدنانی از روستای قلیان نیز به عنوان یکی از روستاهای ورزشکار پرور شهرستان یاد کرد و افزود: جوانان این روستا در اغلب رشته های ورزشی از جمله کبدی و فوتبال در سطح استان و کشور مطرح هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج قول مساعد داد در صورت اختصاص اعتبارات و امکانات بخشی از آن را در اختیار جوانان روستاهای شهرستان سنندج قرار دهد.
همچنین بخشدار مرکزی سنندج به ظرفیت ها و استعدادهای بسیار خوب در مناطق روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: جوانان روستایی بسیار مستعد و علاقمند به ورزش هستند و جا دارد هیات های ورزشی به دنبال کشف استعدادهای ورزشی در سطح روستاها باشند.
خزائی اختصاص امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام ورزش های همگانی و عمومی را یکی از نیازهای اصلی روستاییان دانست ویادآور شد: هیات های ورزشی استان می توانند برای کشف استعدادها در تمام رشته های ورزشی در روستاها سرمایه گذاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: روستاها اکنون با کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی روبرو هستند و هیات های ورزشی می توانند بخشی از امکانات مورد نیاز این مناطق را تامین کنند.
بخشدار مرکزی سنندج در پایان سخنانش هزینه کردن در حوزه ورزش را سرمایه گذاری دانست و تاکید کرد ورزش می تواند مانع بسیار خوبی برای بروز ناهنجاری ها در جامعه و منحرف کردن نسل جوان باشد.
روستای قلیان در حدود ۱۵ کیلومتری شهر سنندج قرار گرفته و در زمینه ورزش بخصوص کبدی یکی از مناطق ویژه استان کردستان محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز