خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری کردستان:

کردستان دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه فرهنگ و هنر است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۸۵

یکی از افتخارات کردستان این است که هنرمندانی بزرگی را تحویل کشور و جامعه جهانی داده است / کردستان در عرصه فرهنگ و هنر از دیرباز یکی از استان های مستعد و پیشگام کشور بوده است.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، امین مرادی در جریان دیدار مدیران حوزه هنری کردستان و جمعی از هنرمندان استان با ناصر نجفی نقاش پیشکسوت اظهار داشت: امروز هنرمندان و فعالان این عرصه سرمایه اصلی هر جامعه‌ای به شمار می‌روند و به همین دلیل لازم است که به بهترین شکل ممکن این سرمایه‌ها را مورد حمایت قرار داده و به آن‌ها توجه کرد.

وی وجود چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و هنری را مایه افتخار جامعه دانست و افزود: امروز یکی از افتخارات کردستان این است که هنرمندانی بزرگ را تحویل کشور و جامعه جهانی داده است و این عزیزان با درخشش خود در تمامی عرصه‌های هنری مایه افتخار ما هستند.

مرادی با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های خوبی در عرصه هنر در اختیار دارد، تصریح کرد: کردستان در عرصه فرهنگ و هنر از دیرباز یکی از استان‌های مستعد و پیشگام کشور بوده است و به همین دلیل نیز امروز به برکت وجود این چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی به نامگذاری استان کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: نامگذاری کردستان به عنوان استانی فرهنگی نشان می‌دهد که ظرفیت‌های این استان در عرصه فرهنگ و هنر بسیار بالاست و به همین دلیل امروز همه ادارات و سازمان‌های دولتی و حتی خود فعالان فرهنگی باید برای اعتلاء این بخش تلاش و کوشش بیشتری داشته باشند.

مرادی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه حوزه هنری در راستای دیدار با هنرمندان پیشکسوت کردستانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از سال گذشته این برنامه در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود که در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته این روند در سال جاری با جدیت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی به اقدامات حوزه هنری استان کردستان اشاره کرد و گفت: حوزه هنری استان کردستان علیرغم محدودیت‌های اعتباری اقدامات و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است و تلاش می‌کند به بهترین شکل بتواند در خدمت هنرمندان و فعالان فرهنگی استان کردستان باشد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با بیان اینکه خلاقیت و ابتکار محور اصلی تدوین و اجرایی کردن برنامه‌های حوزه هنری است، اظهار داشت: در این راستا استفاده از نظرات و مشاوره‌های خود هنرمندان و فعالان فرهنگی کمک زیادی به ما کرده است و در سال جاری نیز این روند مورد توجه جدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه استاد ناصر نجفی علیرغم اینکه در هیچ دوره و کلاس آموزشی برای یادگیری نقاشی حضور پبدا نکرده است ولی تولیدات ارزشمندی دارد، یادآور شد: وجود شخصیت‌های این چنین مایه افتخار برای جامعه هنری کردستان هستند و به همین دلیل باید به بهترین شکل ممکن آن‌ها را به مردم کشور معرفی کرد.

در جریان این دیدار جمعی از مدیران و مسئولان حوزه هنری کردستان، شماری از هنرمندان و نقاشان برجسته این استان حضور داشتند و استاد ناصر نجفی نیز به بیان خاطراتی از فعالیت‌ها و اقدامات خود پرداخت و در پایان از سوی حوزه هنری کردستان با اهداء لوح تقدیر از وی تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز