خبرگزاری کار ایران

از سوی هنرمندان استان مطرح شد:

لزوم معرفی شخصیت‌های هنری در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۹۷

معرفی چهره ها و شخصیت های فرهنگی، هنری و صاحب نام یکی از نیازهای اصلی استان کردستان است. / کردستان در حوزه سرمایه های انسانی یکی از استان های ویژه در کشور است.

در ادامه برنامه‌های حوزه هنری برای دیدار و تجلیل از هنرمندان پیشکوست کردستانی، مسئولان حوزه هنری با همراهی شماری دیگر از هنرمندان این استان با ناصر نجفی نقاش برجسته و پیشکوست استان کردستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، در جریان این دیدار که رئیس حوزه هنری، جمعی از مسئولان واحدهای مختلف حوزه هنری و همچنین شماری از هنرمندان صاحب نام و برجسته کردستانی نیز حضور داشتند حاضران ضمن بازدید از کارهای ناصر نجفی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص آثار این هنرمند و همچنین جایگاه نقاشی در استان کردستان پرداختند.

در ابتدای این نشست هادی ضیاء الدینی هنرمند و نقاش کردستانی در سخنانی به بیان ویژگی‌های کاری و شخصیتی ناصر نجفی پرداخت و گفت: همواره با مشاهده پشتکار و توانمندی‌های استاد ناصر نجفی برای انجام کار هنری تشویق می‌شدم و امروز هم این پشتکار و توانمندی را ستایش می‌کنم.

وی با بیان اینکه محل و نحوه فعالیت‌های هنری استاد نجفی برای نسل امروز یک سرمشق است، گفت: استاد نجفی در اتاق زیرزمین منزل مسکونی خود و با کمترین امکانات نشان داد که اگر کسی هنرمند باشد می‌تواند در هر شرایطی به خلق آثار مختلف اقدام کند و این مهم باید به بهترین شکل ممکن به نسل جوان امروزی منتقل شود.

ایرج کاکی مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان نیز در ادامه گفت: برنامه حوزه هنری برای دیدار با هنرمندان پیشکسوت از سال گذشته آغاز شده است و این برنامه به صورت مستمر و با مشارکت خود هنرمندان به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی هدف از این کار را آشنایی هر چه بهتر هنرمندان با هم دیگر عنوان کرد و افزود: برگزاری این دیدار‌ها بهترین فرصت در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان کردستان به شمار می‌رود.

کامبیر کریمی شاعر و نویسنده کردستانی نیز در این نشست طی سخنانی بیان کرد: یکی از رسالت‌های دستگاه‌های دولتی و حتی خود فعالان هنری و فرهنگی این است که به بهترین شکل ممکن هنرمندان را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

وی شخصیت سازی و معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، هنری و صاحب نام را یکی از نیازهای اصلی استان کردستان عنوان کرد و یادآور شد: کردستان ظرفیت‌های خوبی در این عرصه در اختیار دارد و همه ما باید تلاش کنیم تا ضمن معرفی این عزیزان شخصیت اجتماعی و هنری آن‌ها را نیز برای دیگران الگوسازی کنیم.

فردین صادق ایوبی نقاش کردستانی نیز طی سخنانی با اشار به جایگاه هنری اساتیدی همچون ناصر نجفی که بدون حضور در کلاس‌های آموزشی و دانشگاه‌های هنری به هنر روی آورده‌اند، بیان کرد: ذات هنر تعالی انسان است و امروز این تعالی در ذات هنرمندانی همچون استاد نجفی و بقیه اساتید خود آموز به خوبی مشهود است.

وی ضمن اظهار خوشحالی برای برگزاری این مراسم و برنامه گفت: انتظار می‌رود که با حمایت هر چه بهتر دستگاه‌ها و ادارات دولتی بتوانیم به بهترین شکل ممکن ظرفیت‌ها و ذخیره‌های هنری و فرهنگی استان کردستان را به مردم معرفی کنیم.

شهرام میرزائی مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان هم در سخنانی عنوان کرد: امروز نقاشی کردستان در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این مهم نشان می‌دهد که ما ظرفیت‌ها و ذخیره‌های ارزشمندی در این عرصه در اختیار داریم و باید به بهترین شکل ممکن این عزیزان را شناسایی و معرفی کنیم.

کاوه خداکری گرافیست کردستانی هم در سخنانی در این نشست عنوان کرد: به راستی وجود چهره‌های همچون استاد ناصر نجفی را باید به واقع هنرمند عنوان کرد چرا که در عین اینکه توانمندی‌های منحصر هنری دارند در حوزه اخلاق نیز سرآمد هستند و این اخلاق است که آن‌ها را به این درجه از توانمندی رسانده است.

آرمان نصراللهی مدیر خبرگزاری مهر استان کردستان با بیان اینکه امروز سرمایه‌های انسانی و افراد نخبه سرمایه اصلی جامعه محسوب می‌شوند، عنوان کرد: به راستی که کردستان در حوزه سرمایه‌های انسانی یکی از استان‌های ویژه در کشور است و یکی از رسالت‌های مدیران دولتی و حتی رسانه‌های جمعی این است که این سرمایه‌ها را شناسایی و به بهترین شکل ممکن به مردم معرفی کنند.

محمد ناهید نقاش پیشکسوت کردستانی نیز در این نشست ضمن تقدیر از حوزه هنری برای برگزاری این برنامه و همچنین برپایی اولین نمایشگاه نقاشان مکتب ندیده این استان گفت: به راستی باید از همه عزیزانی که با این برنامه‌ها به دنبال معرفی هنرمندان استان کردستان هستند تقدیر کرد و من خوشحالم که امروز در این جمع هستم.

اکرم کریمی نقاش کردستانی نیز در این نشست به بیان چگونگی برگزاری اولین نمایشگاه نقاشان مکتب ندیده این استان اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود که با حمایت‌های هر چه بهتر حوزه هنری کردستان این برنامه در سال جاری نیز ادامه داشته باشد و ما بتوانیم نمایشگاه‌ها سالانه را در این حوزه برگزار کنیم.

حسین آبساوالان، اسعد بهرامی، مهدی حجت الاسادات، صابر صابر، عثمان نیک منش و شماری دیگر از هنرمندان و مسئولان حوزه هنری کردستان در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری این برنامه‌ها و همچنین فعالیت‌های حوزه هنری کردستان پرداختند.

ناصر نجفی نیز در این نشست با ارائه آلبوم‌های متعدد از آثار خود و همچنین آرشیوی کامل از هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری استان، نمایشگاه‌های برگزار شده و رویدادهای خبری ومقالات هنری ارائه شده در نشریات مختلف که بریده آن را از سالهای گذشته در آلبوم‌های مختلف گردآوری نموده، ضمن ابراز خوشحالی از حضور این هنرمندان در منزل شخصی خود گفت: به راستی که من باید قدردان حوزه هنری کردستان و سایر هنرمندان عزیزی باشم که امروز با حضور خود من را خوشحال کردند.

وی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: بنده از سال ۱۳۴۷ و بدون حضور در هر گونه کلاس آموزشی و با حداقل امکانات کار نقاشی را آغاز کرده‌ام و در کنار شغل و فعالیت اصلی خودم این هنر را ادامه داده‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز