خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

تکریم کارگران اقتدار اقتصادی را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۳۶

مسئولان به عنوان متولی کار و اشتغال وظیفه دارند قابلیت‌های موجود در کارگران را شکوفاتر کنند که این مهم با تدوین سند آموزش تحقق می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تکریم کارگران اقتدار اقتصادی را به همراه خواهد داشت، گفت: باید در اقتصاد به جای نگاه ترحم آمیز به کارگران نگاهی تکریم آمیز داشته باشیم ولازم است با نگاهی اندیشمندانه توانمندیهای این قشر زحمتکش را دید و پویا نمود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، مصطفی باغبانیان ظهر پنجشنبه در بیست وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه کردستان، که به مناسبت ۱۱ اردیهشت «روزجهانی کارگر» در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: نکوداشت این روز به پاس خدمات صادقانه و بی‌دریغ کارگران شریف، مؤمن و صبور ایران اسلامی، فرصتی مغتنم و بی‌نظیر است تا زحمات بی‌بدیل آنان را ارج نهیم.
باغبانیان با اشاره به نقش کار و کارگر در پیشبرد سیاست‌های جامعه افزود: برای شکل گرفتن تولید در استان لازم است عوامل آن وجود داشته باشند که نیروی انسانی در هر رده‌ای به عنوان مهم‌ترین عامل تولید است.
وی تصریح کرد: خلقت انسان بر پایه پاکی است و فردی که این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده، آن زمان است که کارش ارزش پیدا خواهد کرد.
باغبانیان با اشاره به اینکه همه انسان‌ها دارای استعداد و قابلیت و توانایی هستند، اضافه کرد: امروزه بیش از هر زمانی نیازمند شکوفا کردن استعداد و قابلیت‌های جامعه هستیم.
وی رد ادامه سخنانش توسعه تشکل‌های کارگری را گامی مهم در راستای شکوفا کردن استعداد کارگران دانست و گفت: با فعال شدن این تشکل‌ها علاوه بر اینکه مشکلات کارگران زحمتکش بیان می‌شود، موجب به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها نیز می‌شود.
باغبانیان با بیان اینکه نباید درک از کارگران به صورت شعار باشد، یادآور شد: لازم است به عنوان یک رسالت بزرگ، درک از این قشر تاثیرگذار عملیاتی شود و این مهم بیش از پیش توسعه یابد.
مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: باید توجه به آموزش کارگران در اولویت قرار بگیرد تا شاهد رکود فعالیت‌های آن‌ها نباشیم.
وی با بیان اینکه بیکاری موجود در کشور ساختاری است، افزود: مسئولان به عنوان متولی کار و اشتغال وظیفه دارند قابلیت‌های موجود در کارگران را شکوفا‌تر کنند که این مهم با تدوین سند آموزش تحقق می‌یابد.
باغبانیان در پایان سخنانشخاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود قابلیت‌های توانمنددر استان، زمینه برای اشتغال، کار و تولید مهیا و بتوانیم پتانسیل‌های موجود در کردستان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز